شناسهٔ خبر: 29959230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عملیات ساخت 20 هزار و 500 واحد مسکونی زلزله زده پایان یافت

رضا خواجه ای روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین عملیات ساخت 36 هزار واحد مسکونی دیگر برای زلزله زدگان هم اکنون از سوی ستادهای معین بازسازی در

صاحب‌خبر - رضا خواجه ای روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین عملیات ساخت 36 هزار واحد مسکونی دیگر برای زلزله زدگان هم اکنون از سوی ستادهای معین بازسازی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در حال انجام است.
وی اظهار داشت: عملیات تعمیر 56 هزار واحد مسکونی آسیب دیده زلزله پارسال غرب کرمانشاه نیز در مناطق زلزله زده با اعطای تسهیلات به مالکان آن ها پایان یافته است.
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن و با تایید استانداری در جریان زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذر 97 روستای چم امام حسن قصرشیرین ، در مجموع چهار هزار و 100 واحد مسکونی در شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب آسیب دید که از این تعداد 600 واحد تخریبی و سه هزار و 500 واحد تعمیری است.
وی ادامه داد: تعمیر و احداث این واحدهای مسکونی زلزله اخیر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب انجام می شود.
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه گفت: هر واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله اخیر غرب کرمانشاه از سوی کارشناسان بنیاد مسکن تخریبی ارزیابی شود کمک می کنیم که برای پرداخت تسهیلات بازسازی به بانک معرفی و خدمات لازم به وی ارائه شود.
این مسئول گفت: ارائه خدمات به واحدهای تعمیری خسارت دیده در زلزله 6.4 ریشتری پس از تخصیص اعتبار انجام می شود که منتظر ابلاغ و تخصیص اعتبار پیش بینی شده از سوی دولت هستیم و به محض تخصیص اعتبار ارائه خدمات به مردم زلزله زده انجام می شود.
وی ادامه داد: تمام واحدهای تعمیری که در زلزله 6.4 ریشتری آسیب دیدند و نیاز به تعمیر اساسی دارند باید تعمیراتشان انجام شود و کارشناسی این واحدها پس از ابلاغ و تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3012/8066
انتهای پیام

نظر شما