شناسهٔ خبر: 29959150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رشته های دریایی در هرمزگان تقویت شود

محمود صباحی زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید برای مردم هرمزگان، ایجاد امید و انگیزش کرد که در استان نتوانسته ایم آنچنان که باید به سمت علم آموزی

صاحب‌خبر - محمود صباحی زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید برای مردم هرمزگان، ایجاد امید و انگیزش کرد که در استان نتوانسته ایم آنچنان که باید به سمت علم آموزی تخصصی پیش برویم و شاید تنها مدرک گرفته ایم اما علم آموزی تخصصی را نتوانستیم نهادینه کنیم و تبدیل به یک فرهنگ کنیم.
وی ادامه داد: در سند آمایش آموزش عالی در زمینه توسعه رشته ها، مواردی را که 10 تا 20 سال آینده با آن روبه رو خواهیم بود، درنظر گرفته نشده و این سند نیاز به بررسی و بازنگری جدی دارد که تصمیم لازم را در این زمینه اتخاذ کرد.
عضو بسیج اساتید دانشگاههای هرمزگان اظهار داشت: در رشته هایی همچون دریانوردی، مهندسی دریا، مخابرات دریایی و مکانیک دریایی اکنون با چالش رو به رو هستیم و حتی مطابق با صنعت نیز آموزش های عالی را پیش نبرده ایم.
صباحی زاده اضافه کرد: امسال برای نخستین بار موفق به جذب رشته مهندسی شیمی در بندرلنگه شدیم و رشته ایمنی، جوش و بازرسی فنی نداشتیم و برخی مواقع افرادی را در صنایع و فولاد جذب کردیم که در استان هرمزگان ماندگار نیستند.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان توصیه کرد که ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز به معنای واقعی انجام شود و گاهی آینده نگری باید داشته باشیم و بدانیم 5 یا10 سال آینده صنعت به چه متخصصانی نیاز دارد.
صباحی زاده گفت: بحث دیگر این است که مدیری از استان هرمزگان در سطح کلان و وزارت علوم نداریم که از رشته های دریایی حمایت کنند این درحالی است که در استان های دیگر، رشته های دکترا و ارشد را مطابق با آنچه که نیاز دارند، می گیرند.
3219/6048
انتهای پیام

نظر شما