شناسهٔ خبر: 29959063 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قرآن و مهجوریت/ بودجه از آسیب‌های کار فرهنگی و قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قاری و حافظ کل قرآن با اشاره به این‌که قرآن کریم در کشور ما مهجور است، گفت: در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی نباید به امید مسئولان حرکت کنیم چرا که آنها یک روز بودجه را بهانه می‌کنند و روز دیگر عدم تأمین مالی را مطرح می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مهجوریت قرآن در کشور/بودجه از آسیب‌های کار فرهنگی و قرآنی

پویا منفردخطیبی، قاری و حافظ کل قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این که قرآن کریم در کشور ما مهجور است گفت: قرآن در جامعه ما به شدت مهجور است، من دغدغه مهجوریت قرآن را دارم که بتوان با یکسری اقدامات رفع شود و در این زمینه باید فعالیت‌های قرآنی در جامعه افزایش یابد، قرآن باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد چرا که همه مشکلات جامعه ما از دوری قرآن است.

وی افزود: در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی نباید به امید مسئولان حرکت کنیم چرا که آنها یک روز بودجه را بهانه می‌کنند و روز دیگر عدم تأمین مالی و انواع و اقسام بهانه ر ا مطرح می‌کنند، حتی در برنامه‌های ۲۰۱۸ تبریز هیچ برنامه قرآنی در این شهر صورت نگرفت.

منفردخطیبی اظهار کرد: یکی از آسیب‌های کار فرهنگی و قرآنی بحث مالی امور قرآنی است که خانواده‌ها نمی‌دانند چگونه فعالیت قرآنی کودک را هدایت کرده و جهت‌دهی کنند و چون همه خانواده‌ها بضاعت مالی ندارند تا فرزندانشان را در مؤسسات قرآنی ثبت‌نام کنند این موضوع باعث عقب‌نشینی آنها از توجه به رویکرد و فعالیت‌های قرآنی می‌شود. البته برخی جلسات و کلاس‌ها هستند که به صورت رایگان برگزار می‌شود ولی تعداد آنها کم است، مؤسسات قرآنی باعث ایجاد و افزایش ظرفیت برای حفظ و قرائت قرآن و باعث شناخت و معرفی هر چه بهتر چهره‌ها و فعالان قرآنی می‌شود. 

این فعال قرآنی با اشاره به جریان‌سازی چهره‌های قرآنی ملی و بین‌المللی در شهرهای کوچک‌تر تصریح کرد: یک قاری و حافظ قرآن کریم به تنهایی نمی‌تواند در کشور جریان‌سازی کند ولی چهره‌های مشهور ملی و بین‌المللی می‌توانند در یک شهر کوچک جریان‌ساز باشند و با برگزاری برنامه‌های مختلف با حضور چنین چهره‌های قرآنی افرادی که به فعالیت‌های قرآنی رغبت دارند ولی زمینه فعالیت پیدا نکرده‌اند می‌توانند با مشاهده این برنامه‌ها به ادامه فعالیت‌های قرآنی تمایل پیدا کنند.
انتهای پیام

نظر شما