شناسهٔ خبر: 29958959 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قهرمانان تمام ادوار نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران

تیم‌های فوتبال سپاهان، پدیده و پرسپولیس شانس‌های قهرمانی در نیم فصل نخست لیگ برتر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز «جمعه» با برگزاری سه دیدار پیگیری می‌شود و در مهمترین مسابقه تیم پرسپولیس میزبان پارس‌جنوبی‌جم است. در آخرین دیدار نیم فصل نخست لیگ تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان روز شنبه ۲۴ آذرماه در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند.

قهرمانان تمام ادوار نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران

در حال حاضر ۳ تیم شانس کسب عنوان قهرمانی نیم فصل هجدهمین دوره لیگ برتر را دارند. سپاهان، پدیده و پرسپولیس به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم جدول رده بندی لیگ را از آن خود کردند. یکی از این ۳ تیم با پیروزی مقابل حریفان خود در آخرین دیدار نیم فصل نخست لیگ برتر می‌تواند صدر جدول را بدست آورد و با روحیه مضاعف به تعطیلات زمستانی لیگ برود.

قهرمانان تمام ادوار لیگ برتر فوتبال ایران

  • هفدهمین دوره لیگ برتر:

پرسپولیس در هفدهمین دوره لیگ برتر توانست با کسب ۳۶ امتیاز و اختلاف هفت امتیاز نسبت به پارس جنوبی قهرمان نیم فصل شود.

در پایان این دوره از رقابت‌ها پرسپولیس که از نقل و انتقالات محروم بود، توانست با رکوردشکنی و کسب ۶۴ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

  • شانزدهمین دوره لیگ برتر:

شانزدهمین دوره لیگ بازهم پرسپولیس توانست با پشست سر گذاشتن تراکتورسازی و ذوب آهن قهرمان نیم فصل شود.

سرخپوشان پایتخت که با حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس متحول شده بودند توانستند با کسب ۶۶ امتیاز در پایان فصل قهرمان شوند. پس از پرسپولیس، تیم فوتبال استقلال با ۵۷ امتیاز نایب قهرمان شد.

  • پانزدهمین دوره لیگ برتر:

در این دوره از لیگ، استقلال خوزستان قهرمان نیم فصل شد. آبی‌های خوزستان در پایان فصل با کسب ۴۲ امتیاز و پشت سر گذاشتن پرسپولیس و استقلال تهران برخلاف انتظارات قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال شد.

  • چهاردهمین دوره لیگ برتر:

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز چهاردهمین دوره لیگ را خیلی خوب شروع کرد و در پایان نیم فصل نخست توانست رتبه اول جدول رده بندی را تصاحب کند، اما در پایان لیگ این تیم فوتبال سپاهان اصفهان بود که با کسب ۵۹ امتیاز قهرمان لیگ ایران شد.

  • سیزدهمین دوره لیگ برتر:

پرسپولیس سیزدهمین دوره لیگ برتر را با عملکرد قابل قبولی آغاز کرد و توانست قهرمان نیم فصل اول شود، اما در نیم فصل دوم ورق برگشت و تیم فوتبال فولاد خوزستان توانست با کسب ۵۷ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از سرخپوشان پایتخت قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر شود.

  • دوازهمین دوره لیگ برتر:

تیم فوتبال استقلال که حواشی زیادی اطرافش بود در دوازدهمین دوره لیگ برتر توانست قهرمان نیم فصل نخست لیگ شود و در پایان رقابت‌ها جام قهرمانی را تصاحب کند. پرسپولیس در این دوره از لیگ مقامی بهتر از هفتی کسب نکرد.

  • یازدهمین دوره لیگ برتر:

استقلالی یازدهمین دوره لیگ برتر را با قدرت آغاز کردند و حتی در پایان نیم فصل نخست صدرنشین بودند، اما در ادامه رقابت‌ها با افت محسوسی روبرو شد. در پایان این دوره از لیگ سپاهان اصفهان توانست با کنار زدن تراکتورسازی و استقلال قهرمان لیگ برتر شود.

قهرمانان تمام ادوار نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران

  • دهمین دوره لیگ برتر:

ذوب آهن از ابتدا با کنار زدن رقبا و کسب حداکثر امتیاز در پایان نیم فصل نخست صدرنشین لیگ برتر شد، اما سپاهان دیگر نماینده اصفهان در نیم فصل دوم عملکرد بهترین از خود نشان داد و توانست قهرمان دهمین دوره لیگ برتر شود.

  • نهمین دوره لیگ برتر:

زردپوشان اصفهان در نهمین دوره لیگ عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و در پایان نیم فصل صدرنشین جدول رده بندی شدند. سپاهانی‌ها توانستند در پایان این فصل عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

  • هشتمین دوره لیگ برتر:

در این فصل تیم استقلال تهران توانست عنوان قهرمانی را از رقیب دیرینه خود یعنی تیم پرسپولیس تهران باز پس گیرد. نکته قابل توجه این است تیم ذوب آهن و استقلال هر دو ۶۶ امتیازی بودند، اما استقلال تهران تفاضلی بهتر نسبت به تیم ذوب آهن داشت به همین دلیل قهرمان لیگ برتر شد.

  • هفتمین دوره لیگ برتر:

پرسپولیس تهران توانست در این دوره از لیگ برتر فوتبال کشورمان تنها با اختلاف یک امتیاز نسبت به تیم رده دومی سپاهان به قهرمانی برسد. در این جدول بنا بر این بود که باشگاه پرسپولیس ۶۵ امتیاز داشته باشد، اما به خاطر شکایت طلب کاران فیفا حکم کسر ۶ امتیاز از این تیم را صادر کرد.

  • ششمین دوره لیگ برتر:

این دوره از لیگ برتر فوتبال را می‌توان به عنوان یکی از بهترین لیگ‌های برگزار شده قلمداد کرد. تیم‌های صدر نشین با اختلاف امتیازی بسیاری اندک با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند و همچنین علی دایی سرمربی تیم سایپا توانست در اولین سال تجربه سرمربیگری به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یابد.

قهرمانان تمام ادوار نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران

  • پنجمین دوره لیگ برتر:

تیم فوتبال استقلال تهران توانست با سرمربیگری امیر قلعه نویی در پنجمین دوره از جام خلیج فارس به قهرمانی برسد. استقلال در این دوره از لیگ برتر با اختلاف تنها یک امتیاز قهرمان لیگ شد و تیم پاس با ۱۵ بازی بدون باخت به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

  • چهارمین دوره لیگ برتر:

فولادی‌ها در این دوره از لیگ برتر توانستند با یک پیروزی قاطعانه و اختلاف امتیازی قابل توجه نسبت به تیم ذوب آهن به قهرمانی برسند.

  • سومین دوره لیگ برتر:

در این دوره از لیگ برتر، قهرمان روز‌های دور لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر کشورمان یعنی تیم پاس تهران بار دیگر خودنمایی کرد و توانست با اختلاف ۲ امتیاز نسبت به تیم استقلال تهران به مقام قهرمانی دست یابد.

  • دومین دوره لیگ برتر:

تیم سپاهان در این دوره از لیگ برتر پایه‌های شروع طوفانی خود را برای ۴ جام طلایی در سال‌های آینده بنیان نهاد تا بتواند در لیگ برتر ایران شگفتی ساز شود. سپاهان در این دور با سرمربیگری فرهاد کاظمی به مقام قهرمانی رسید.

  • اولین دوره لیگ برتر:

تیم پرسپولیس تهران توانست در اولین دوره از لیگ برتر با کسب ۴۹ امتیاز و رقابت بسیار نزدیک با تیم استقلال تهران به قهرمانی دست یابد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال ایران

نظر شما