شناسهٔ خبر: 29958880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جاده چالوس عصر امروز یکطرفه می‌شود

رئیس پلیس راه مازندران از یکطرفه شدن جاده چالوس از عصر امروز ۲۳ آذرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه هم اکنون آمد وشد خودرو‌ها در جاده چالوس عادی و روان است، گفت: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ از کرج به مرزن آباد ممنوع و از نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ امشب از مرزن آباد به کرج یکطرفه می‌شود.

وی افزود: کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران نیز از اجرای طرح انتظامی ترافیکی زمستانه پلیس راه در جاده‌های اصلی استان خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ نیرو در این طرح بکارگیری شده است.

وی افزود: در این طرح، نیرو‌های پلیس راه به همراه تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی و راه و شهرسازی در محور‌های کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر - ساری مستقر می‌شوند.

جاده چالوس چهارمین جاده زیبای جهان یکی از جاذبه‌های گردشگری دردنیاست که به تازگی ۸۵ ساله شد.

جاده چالوس و به تعبیری چهارمین جاده زیبای جهان در ذهن و روح ایرانیان فقط یک راه ارتباطی نیست، این جاده از کرج در استان البرز آغاز و به شهرستان چالوس در استان مازندران ختم می‌شود.

نام رسمی جاده چالوس جاده ۵۹ است؛ در آذرماه سال ۱۳۱۲ این جاده افتتاح شد، اما تنها یک افتتاح نمادین در آن روز‌ها صورت گرفت، حدود ١٠سال به طول انجامید تا کار احداث جاده بطور کامل به اتمام برسد و در حال حاضر نیز عملیات‌های مختلف راهداری برای نگهداری و رسیدگی به وضعیت آن در مقاطع مختلف از سال دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ آ.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده چالوس

نظر شما