شناسهٔ خبر: 29958789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت در پی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص کاهش صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

افزایش بهای نفت در بازار جهانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت روز پنجشنبه بر اثر اطلاعات مرتبط با ذخایر پایانه نفتی کاشینگ آمریکا که مورد توجه سرمایه گذاران است و اخبار منتشر شده در رسانه ها در خصوص کاهش صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا افزایش یافت.

بر این اساس، در بازار لندن بهای هر بشکه نفت برنت (دریای شمال) برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار و سی سنت افزایش در مقایسه با قیمت پایانی روز چهارشنبه به 61 دلار و 45 سنت رسید.

در بازار نیویورک نیز قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژانویه با افزایش یک دلار و 43 سنتی به 52 دلار و 58 سنت رسید.

بارت میلک Bart Melek از موسسه تی دی سکیوریتی TD Securities اعلام کرد یکی از عوامل افزایش بهای نفت به انتشار آمار مربوط به کاهش ذخایر پایانه نفتی کاشینگ در روزهای اخیر مربوط می شود. سرمایه گذاران به ویژه این پایانه نفتی را به این دلیل زیر نظر دارند که به عنوان شاخصی برای قیمت گذاری نفت در نیویورک به کار برده می شود.

بهای نفت همچنین تحت تاثیر اخبار رسانه ها مبنی بر اینکه عربستان سعودی احتمال دارد صادرات خود به آمریکا را به شدت کاهش دهد قرار گرفت. اندی لیپوف از کارشناسان بازار نفت اعلام کرد "این می تواند تهدیدی از سوی عربستانی ها به سنای آمریکا باشد که می‌خواهد عربستان سعودی را مجازات کند."

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما