شناسهٔ خبر: 29958685 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گتوزو: میلان برد را به المپیاکوس تقدیم کرد؛ فصل گذشته مقابل آرسنال هم شاهد اشتباهات داوری بودیم

محمد رضایی

رینو تاکید دارد که بابت حذف از لیگ اروپا، او و شاگردانش نباید دنبال بهانه باشند چراکه علاوه بر داور، خود آنها هم اشتباهات زیادی مرتکب شدند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در هفته ششم لیگ اروپا، میلان با نتیجه 3-1 مقابل المپیاکوس مغلوب شد تا از دور رقابت ها کنار برود. برای اولین بار از فصل 1999/2000 است که روسونری نمی تواند از گروه خود در مسابقات اروپایی صعود کند.

پس از بازی، جنارو گتوزو در مصاحبه ای با اسکای اسپورت ایتالیا گفت:

این شدیدترین نوع ناامیدی است. قبل از هر چیزی نباید میلیون ها طرفدار میلان خارج از ورزشگاه را فراموش کنیم. بازی در کنترل ما بود و وقتی شما از 8 موقعیت گلزنی خود در چنین ورزشگاهی استفاده نکنید و دچار اشتباه شوید، سزاوار حذف شدن هستید. درست است که برخی از تصمیمات داور بحث برانگیز بود اما وقتی شما در چنین جوی از 8 موقعیت گلزنی خود استفاده نمی کنید و در اولین سختی دچار اشتباه می شوید و در ادامه اشتباهات احمقانه بعدی از راه می رسد یعنی شایسته رفتن به خانه و عدم صعود از گروه هستید. ما بازی و برد را به حریف هدیه کردیم.

به نظرم در این شرایط بی تجربگی مهم ترین عامل ناکامی در چنین مسابقاتی است. باید در چنین بازی هایی با شور و اشتیاق زیادی به میدان بروید اما در عوض کاستیخو و چالهان اوعلو بارها در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شدند اما با بی تفاوتی از این موقعیت ها گذشتند. هیچ بهانه ای نباید بیاوریم و مسئولیت این شکست با همه ماست. بله می توانیم از توپ های اضافه که به زمین می آمد و صداهای عجیبی که بلند می شد، گلایه کنیم اما فقط باید روی بهتر شدن این تیم تمرکز نماییم.

جو استادیوم بر ضد ما بود و داور نیز با تصمیمات خود میلان را مجازات کرد اما نباید به این بهانه ها توجه داشت چون همه چیز در دست خودمان بود. باید به هر نحوی به خواسته خود می رسیدیم. معتقدم میلان از این تیم المپیاکوس قوی تر بود و هیچ چیزی نمی تواند نظر مرا تغییر بدهد. فصل گذشته مقابل آرسنال هم شاهد اشتباهات داوری بودیم اما خودمان هم اشتباهات زیادی مرتکب شدیم.

با پشیمانی این رقابت ها را ترک می کنیم و من واقعا عصبانی هستم. المپیاکوس تا زمانیکه خودمان اجازه ندادیم هرگز نتوانست میلان را به دردسر بیندازد. روی اولین کرنر دچار غفلت شدیم و دلیل آنرا نمی دانم. واقعا عصبانی هستم چون ساعت ها روی نحوه کنترل بازی وقت می گذاریم اما بازهم دچار اشتباه می شویم. باید زمان بیشتری را به انجام این کار در تمرینات اختصاص بدهیم. هضم این باخت بسیار سخت است.

میلان با کیفیت ظاهر شد اما سه گل دریافت کرد بنابراین باید به دنبال دلیل آن باشیم. نشان می دهد که ما در لحظات حساس و تعیین کننده بازی دچار اشتباه می شویم. تمرکز لازم برای بازی کردن در چنین جوی را نداریم.  

نظر شما