شناسهٔ خبر: 29958675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام سلیمانیان:

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز پیشرفت کشور است

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: تجمع و وحدت افراد مختلف با تفکر های متفاوت حول یک محور مشخص می تواند گامی موثر در جهت پیشرفت کشور باشد و وحدت حوزه و دانشگاه نیز از این دست اتحادها می باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، با اشاره به لزوم وحدت در جامعه در همه ابعاد، گفت: استفاده از همه ظرفیت ها زمینه ساز پیشرفت خواهد بود.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: تجمع و وحدت افراد مختلف با تفکر های متفاوت حول یک محور مشخص می تواند گامی موثر در جهت پیشرفت کشور باشد و وحدت حوزه و دانشگاه نیز از این دست اتحادها می باشد.

وی به تشریح موانع وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: یکی از موانعی که در ایجاد اتحاد بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، شناخت ناقص طرفین از یک دیگر است.

حجت الاسلام سلیمانیان تصریح کرد: نبود اطلاعات صحیح و عدم درک متقابل بین این دونهاد انسان ساز باعث شده است که این اتحاد کمتر ایجاد شود.

وی، حوزویان و دانشگاهیان را به تقویت بصیرت دعوت کرد و اظهار داشت: دشمن که از وحدت این دو نهاد بسیار ضربه می بیند با ایجاد تفرقه و دسیسه های مختلف به دنبال فاصله انداختن بین آنان است، بنابراین با افزایش بصیرت و آگاهی در دام دشمن گرفتار نمی شویم.

استاد حوزه علمیه همدان، تشکیل دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را کاری مهم در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه دانست و یادآور شد: وجود این دفاتر می تواند تا حد بسیار زیادی در زمینه وحدت تاثیر گذار باشد، اما برای نزدیکی این دو مرکز باید موانع موجود را از بین ببریم.

وی تاکید کرد: دانشجویان و طلاب باید در جهت اهداف مشترک، برای ایجاد وحدت با هم تلاش کنند و با ایجاد کانال های مشترک به حل مشکلات موجود بپردازند.

حجت الاسلام سلیمانیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند جلوی شبیخون فرهنگی را بگیرد.

انتهای پیام

نظر شما