شناسهٔ خبر: 29958609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بخشایش‌اردستانی:

دولت نگاه به شرق را در مناسبات جهانی اولویت قرار دهد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که اعضای اتحادیه اروپا در مورد تجارت با ایران تردید دارند، بهتر است نگاه به شرق را تقویت کنیم.

صاحب‌خبر -

احمد بخشایش‌اردستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ارتباط دادن سرنوشت کشور به تصویب CFT گفت: از دولت و مسئولان انتظار می‌رود که واقع‌بینانه به مسائل نگاه کنند و ببینند که انتظارات مردم از دولت چیست.

وی ادامه داد: انتظارات مردم از دولت در مرحله اول مبارزه با فساد و رانت‌خواری است که بزرگترین مشکلات را برای کشور به بار آورده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار بعدی مردم از دولت، سریع‌تر کردن چرخ توسعه اقتصادی کشور با تکیه بر درآمدهای غیرنفتی است و اینکه دولت باید به مرور زمان وابستگی‌های اقتصاد را به نفت کاهش دهد.

بخشایش‌اردستانی ادامه داد: همچنین باید دولت در شرایطی که میان اعضای اتحادیه اروپا، اختلاف نظر شدید در مورد تجارت با ایران وجود دارد و نمی‌توانند به راحتی در برابر فشارهای آمریکا، تصمیم واحد بگیرند، بهتر است سیاست‌های دیگر را در عرصه روابط بین‌الملل پیگیری کند، به عنوان مثال نگاه به شرق را تقویت کند و با رقبای تجاری آمریکا وارد تعامل بیشتر شویم و اینکه دولت نباید خیلی به موضوعاتی مثل SPV امیدوار باشد و نباید با پیوستن به لوایحی مانند CFT کنترل خطوط تجاری را به طور کامل تحت نظر دشمن قرار داد.

انتهای پیام/4079/

برچسب‌ها:

نظر شما