شناسهٔ خبر: 29958249 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

راز نامکشوف مردود شدن گل اللهيار

محمدحسين زاهدي‌فر داور اهل بوشهر چند روز ديرتر از قضاوت جنجالي در ديدار سپاهان مقابل پرسپوليس، سهم خود را از هواداران استقلال دريافت کرد!

صاحب‌خبر -

زاهدي‌فر که قبلا از اميدهاي داوري در فوتبال ايران تلقي مي شد و داوران بابت قد و بالا و تيپ مناسبش او را با چهره‌هايي مثل سعيد مظفري زاده مقايسه مي کردند، حالا در جمع داوراني است که بايد خود را براي يک محروميت احتمالي آماده کند چرا که قضاوت پراشتباه او در يکي از حساس‌ترين بازي هاي فصل موجي شديد از اعتراضات را عليه سيستم اداره کننده فوتبال به راه انداخته و بازيکنان استقلال نيز يک صدا با هواداران شان بر اين باورند که يک تيم حاشيه امنيت دارد و  با ديگران بايد براي رتبه‌هاي ديگر بجنگند  و اين عقيده را فرياد مي‌زنند. (تزلزل داوري‌ها در ليگ هجدهم کاملا مشهود و غيرقابل انکار است و بايد براي عبور از آن فکر عاجلي کرد. صد البته داوران نيز احتياج به امنيت خاطر مالي و رواني دارند اما آنها نيز بايد سطح نمايش خود را بالا ببرند. )

 


ابتدا در دقيقه 10 زماني که مهاجم پديده حسين مهربان با يک فرار سريع پشت مدافعان استقلال صاحب توپ شد و مي‌توانست با يک کنترل با مهدي رحمتي تک به تک شود، روي خط محوطه جريمه توسط محمد دانشگر سرنگون شد که اين خطا مي‌توانست اخراج مدافع استقلال و 10 نفر شدن آبي‌ها را در پي داشته باشد. اما تشخيص زاهدي فر اين بود که توپ در کنترل مهربان نبوده و براي اين خطا همان کارت زرد کافي است...

 


پديده‌اي‌ها روي اين صحنه اعتراض شديدي به داور نکردند و به ادامه بازي پرداختند. مسابقه‌اي که بعد از يک نيمه خوب به سمت برتري استقلال گرايش پيدا کرد و مشخص بود که آبي‌ها مي‌توانند سه امتياز اين بازي را مال خود کنند. استقلال در نيمه دوم لحظه به لحظه به بازي مسلط مي‌شد و حمايت 50 هزار نفره هواداران بي تابش روي سکوها کار را براي پديده سخت‌تر مي‌کرد.


استقلال در ثلث پاياني بازي چند فرصت خوب داشت که طارق و نويماير اين توپ‌ها را هدر دادند. اما در نهايت سانتر ارسالي از جناح راست، پرواز پژمان منتظري پيش تاخته و دخالت و پاس زيباي نويمار، اللهيار صيادمنش تازه وارد را پشت شش قدم صاحب توپ کرد و او با يک ضربه حساب شده زير فشار مدافعان پديده، اولين گل تيمش را به ثمر رساند. البته قبل از ضربه اللهيار کمک داور دوم پرچم خود را به نشانه آفسايد يا خطا بالا برده بود.


 هواداران استقلال از بعدازظهر اين صحنه را بارها و بارها تماشا کرده‌اند و ويدئوي گيف شده گل، پنجشنبه شب آنها را خط خطي کرده است. اين موقعيت از آنجا عجيب است که کمک داور خيلي دير نسبت به صحنه آفسايد واکنش نشان داد و پرچمش را در شرايطي بالا برد که منطقي اين بود که صحنه را خطا تشخيص داده باشد اما وقتي دوربين صورت زاهدي فر آمد معلوم بود که کمک داور به او راپورت داده که صحنه را آفسايد اعلام کرده. (تازه بگذريم از اينکه حتي اگر فرض دوم که پژمان منتظري روي دروازه بان پديده خطا کرده نيز مطرح باشد نيز بايد گفت مدافع باتجربه و ملي‌پوش آبي‌ها در اين صحنه به گواه کارشناسان خطايي روي بهزادي مرتکب نشده است. )

 

 

 


صيادمنش بعد از اين گل بازي را با عصبانيت ادامه داد و با دريافت کارت زرد دوم از بازي اخراج شد که البته با وجود سختگيرانه بودن اين تصميم از سوي زاهدي فر، داور در آن صحنه قانون را رعايت کرده بود... اما شايد اگر اين گل پذيرفته مي‌شد کار هرگز به اينجا نمي‌کشيد اگرچه اين فرض را در مورد اخراج دانشگر نيز مي‌توان به کار برد.


در حال حاضر رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان وعده‌گاه هواداران استقلال ملهم از اعتراضات شديد آنها به قضاوت زاهدي‌فر است. با توجه به اينکه استقلالي‌ها در رقابت‌هاي اين فصل از ناحيه داور لطمه ديده‌اند حق دارند از حريف عصباني‌تر و محق‌تر باشند. حقي که البته به آنها برنخواهد گشت اما بايد شنيده و به آن احترام گذاشته  و رسيدگي شود. سوال اصلي،  پرسش مشترک همه ماست که پاسخ به آن راهگشا خواهد بود؛ گل اللهيار صيادمنش چرا مردود اعلام شد؟

نظر شما