شناسهٔ خبر: 29958006 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فارس از وضعیت آب و هوا گزارش می‌دهد

کاهش دما تا ۱۰ درجه در سواحل خزر/آسمانی صاف در پایتخت

فردا با نفوذ هوای سرد شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر، افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و در شمال غرب کشور شاهد کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان و شمال و غرب کرمانشاه شاهد بارش باران، گاهی وزش باد شدید هستیم که در ارتفاعات مناطق مذکور با بارش برف همراه است.

فردا با نفوذ هوای سرد شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر، افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و در شمال غرب کشور شاهد کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه خواهیم بود.

از اواخر وقت امروز و همچنین روز جمعه دریای خزر مواج است و روز شنبه غرب و مرکز خلیج‌ فارس نیز مواج خواهد بود.

بر این اساس آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۶ درجه خواهد بود.

روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 97-98 (مهر 97) تا 17 آذرماه 79.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 25.7 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 210.6 درصد بیشتر از سال زراعی گذشته ‌است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 45.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 76.9 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان استان کردستان 142.6 میلی‌متر است.

میانگین گرمترین منطقه میناب در استان هرمزگان 32.2 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی 9 درجه سلسیوس بوده است.

کاربران می‌توانند جزئیات بیشتری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما