شناسهٔ خبر: 29957875 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پروژه چشم پزشکی گوگل در تایلند کلید خورد / تشخیص احتمال نابینایی با ضریب 95 درصد

گوگل یک پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی را در تایلند اجرایی می کند که هدفش بررسی بیماری های چشمی است که در اثر دیابت ایجاد می شوند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوگل یک پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی را در تایلند اجرایی می کند که هدفش بررسی بیماری های چشمی است که در اثر دیابت ایجاد می شوند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل اعلام کرده که این برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بررسی بیمارانی که در مراحل مختلف دیابت قرار دارند و ممکن است بر اثر این بیماری به کوری دائم یا موقت دچار شوند می آزماید.

جالب است بدانید گوگل یک برنامه هوشمند مشابه را در هند می آزماید. کنت واکر، معاون ارشد شرکت گوگل در امور بین المللی، معتقد است استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه سلامت و رفاه اجتماعی موضوعی بسیار مهم است.

برنامه تندرستی تایلند در همکاری با بیمارستان دولت تایلند انجام می شود و بخشی از یک برنامه مطالعاتی گوگل است که بر اساس آمارها تا 95 درصد دقت تشخیصی دارد.

این برنامه نتایج بیماری های چشمی افراد  را به منظور ارزیابی می کند و به سرعت تشخیص می دهد که آیا می توان از عود کردن بیماری ها پیشگیری کرد یا خیر. اما شاید برای شما سوال باشد که چرا گوگل تایلند را به عنوان مکانی برای سنجش این تکنولوزی جدید انتخاب کرده است.

پاسخ این است که تایلند یکی از مهمترین تولید کنندگان قند در جهان است و مصرف بالای قند در میان 69 میلیون جمعیت این کشور بسیار رایج است.

دولت تایلند از سال 2015 اقدامات گسترده ای را برای  مبارزه با رفتارهایی که می تواند منجر به دیابت شود  آزموده است و به نظر می رسد برنامه گوگل یک برنامه تکمیلی برای گوگل خواهد بود. پینس روانبیبونسوک، دستیار مدیر بیمارستان دولتی چشم پزشکی مرکز تایلند، به تازگی به خبرنگاران گفته که تایلند تنها حدود 1400 چشم  پزشک دارد در حالی که حدود 5 میلیون بیمار دیابتی دارد که در معرض خطر از دست دادن بینایی هستند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما