شناسهٔ خبر: 29957568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

6 وقف جدید در گلستان ثبت شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که در آذرماه سال جاری 6 وقف جدید از سوی خیران نیک اندیش روستایی ساکن در پنج شهرستان این استان جاری و تثبیت شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام روح اله سلیمانی فرد امروز پنجشنبه با ارایه گزارش جدیدی از وضعیت وقف در استان گلستان به خبرگزاری جمهوری اسلامی اسلامی اظهار داشت: اموال وقف شده شامل زمین زراعی به مساحت های 4800، 2500 و 1192 متر مربع در روستاهای سنگستان رامیان، بالا جاده کردکوی و شفیع آباد رامیان، سه دهنه مغازه در هیوه چی گنبدکاووس و زمین به مساحت های 1765 و 300 متر مربع برای ساخت حوزه علمیه و مسجد در سقر یلقی آق قلا و یک مسجد در ترناولی بالا کلاله است.
وی گفت: نیات واقفان نیک اندیش بیشتر در راستای برگزاری مراسم میلاد و شهادت معصومین (ع)، مراسم مذهبی و فعالیت های فرهنگی و قرآنی، عام المنفعه و ولادت و شهادت امام رضا (ع) است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز گفت: بهتر است وقف جدید در استان متناسب با شرایط روز بوده و بیش از گذشته به حل مسایل و مشکلات جامعه معطوف باشد.
حجت الاسلام حسن دارابی در این پیوند به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در این استان بیشتر در حوزه های قرآنی، علمی و پژوهشی، حمایت از بیماران سخت علاج، کمک به نیازمندان و تامین هزینه ازدواج خلاء وقف وجود دارد.
وی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده ضمن استفاده از مبلغان اعزامی به مناسبت های مختلف و اختصاص غرفه وقف در نمایشگاه های اوقاف، از مدیران فرهنگی مستقر در امامزادگان و کارشناسان فرهنگی ادارات شهرستان های گلستان نیز برای ارایه مشاوره به نیک اندیشان به منظور وقف اموال خود متناسب با نیاز های روز جامعه بهره گرفته می شود.
به گفته وی وقف یک واحد منزل مسکونی در شهر گرگان از سوی طاهره وردان مادر شهید با نیت خیرات و مبرات و کمک به نیازمندان از جمله وقف های انجام شده شاخص استان گلستان در سال جاری است.
وی سهمیه تعیین شده سازمان برای ثبت وقف جدید در استان گلستان در سال جاری را 100 مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 60 درصد از این هدف محقق شده است.
گلستان 5 هزار موقوفه و 64 هزار رقبه دارد که حدود 85 تا 90 درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) است.
6204/2729

نظر شما