شناسهٔ خبر: 29957545 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

دکتر طهرانچی در مراسم اختتامیه کنفرانس آسایهل 2018:

دانشگاه‌ها در بخش فعالیت‌های تجاری‌سازی پژوهشی ورود کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه ها باید در بخش همکاری های پژوهشی و فعالیت های تجاری سازی پژوهشی ورود کنند و تمرکزشان تنها بر روی آموزش نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم اختتامیه کنفرانس انجمن بین‌المللی مؤسسات آموزش عالی جنوب‌ شرق آسیا 2018 (آسایهل) چهارشنبه شب 21 آذر در واحد قزوین برگزار شد.

در این مراسم از دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات امنای آسایهل که میزبانی این دوره از کنفرانس را برعهده داشت، پروفسور نینات اولان وراووث دبیرکل آسایهل و دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اهدای هدایا و لوح تقدیر قدردانی شد.

همچین از دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کمیته علمی آسایهل، مهندس علیرضا شیخ عطار مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کمیته بین الملل آسایهل، دکتر محمدایمان عسکری، دکتر عبدالله برادران، دکتر احمد محسنی، دکتر مژگان رشتچی، دکتر یزدانی، دکتر امیرحسین روحی، دکتر رحمانی، دکتر محمد علی اکبری و عوامل اجرایی این کنفرانس با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، گفت: بسیار خوشحالم که در آخرین روز اجلاس آسایهل 2018 بار دیگر در این جمع پرشور حضور دارم و از آقایان نینات دبیرکل انجمن، سوچاتو سووانساوات رئیس جدید دوره ای انجمن، مهندس شیخ عطار مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کمیته بین المللی انجمن و دکتر موسی خانی رئیس واحد قزوین که امکان برگزاری این اجلاس باشکوه را فراهم کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

عضو هیات امنای آسایهل با اشاره به مباحث و موضوعات مطرح شده در این اجلاس اظهار داشت: با عنایت به مقالات و سخنرانی های ارائه شده در طول اجلاس از سوی اندیشمندان گرامی که در حوزه امور آموزشی، پژوهشی و همچنین مباحث مطرح شده در خصوص عناوین کنفرانس با تمرکز بر روش های آموزشی، برنامه ریزی و توسعه برنامه ریزی و درسی استوار بود می توان نتیجه گرفت این مباحث برای دانشگاه های عضو انجمن مفید فایده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بار آموزش عالی عمدتاً بر دوش دانشگاه های خصوصی است، گفت: موضوعات مطرح شده در این کنفرانس نظیر بررسی ارکان اساسی در آموزش عالی، نه تنها در میان دانشگاه های عضو، بلکه از سوی سایر دانشگاه ها نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: هم اکنون قاره آسیا به عنوان یک قدرت در حال ظهور، مرکز توجهات جهان است و نقش دانشگاه ها در این فرایند غیرقابل انکار بوده، به طوری که باید دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های خصوصی بیش از پیش در این زمینه نقش آفرینی کنند.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه دانشگاه ها باید در بخش همکاری های پژوهشی و نیز فعالیت های تجاری سازی پژوهشی بیشتر ورود کنند و تنها تمرکزشان بر روی آموزش نباشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش های دبیرکل محترم انجمن و با عنایت به معیارهایی که توسط کمیته پذیرش تهیه شده، در آینده بر تعداد اعضای انجمن و نیز قدرت تأثیرگذاری آن افزوده شود.

وی در پایان خطاب به رئیس و اعضای انجمن، گفت: امیدوارم در زمان حضور در جمهوری اسلامی ایران با بخشی از فرهنگ ایرانی که میهمان نوازی از مشخصه های بارز این فرهنگ است، آشنا شده و از نزدیک آن را لمس کرده باشید و خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران با خود به همراه ببرید.

نظر شما