شناسهٔ خبر: 29957511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

المانیتور: اروپایی‌ها احتمال پذیرش ۱۲ شرط آمریکا توسط ایران را مسخره می‌کنند

دیپلمات‌های اروپایی این احتمال که ایرانی‌ها هر کدام از ۱۲ شرط مطرح‌شده توسط «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا برای توافق جدید با ایران را بپذیرند مورد تمسخر قرار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

یک دیپلمات اروپایی گفته تلاش دولت آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی علیه ایران شکست خورده است.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه چهارشنبه شب شورای امنیت ملی آمریکا درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا خواستار به کارگیری تدابیر سخت‌گیرانه‌تر علیه برنامه موشکی ایران شد.

وبگاه آمریکایی المانیتور گزارش داده در همین حال، متحدان اروپایی آمریکا گفته‌اند تردید دارند آنچه به کارزار فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا معروف شده بتواند موفقیتی در تحقق هدفش برای رسیدن به توافقی بهتر از برجام به دست آورد.

دیپلمات‌های اروپایی که تعاملات نزدیکی با دولت ترامپ در خصوص ایران دارند گفته‌اند احتمال اندکی وجود دارد که ایرانی‌ها به این زودی پیشنهاد ترامپ برای مذاکره را در نظر بگیرند.

به نوشته المانیتور، دیپلمات‌های اروپایی این احتمال که ایرانی‌ها هر کدام از ۱۲ شرط مطرح‌شده توسط «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا برای توافق جدید با ایران را بپذیرند مورد تمسخر قرار می‌دهند.

یک دیپلمات اروپایی که خواسته نامش فاش نشود گفت: «درباره کارزار فشار حداکثری، لازم است در برخی مراحل با ایران با احتیاط عمل کرد. اگر فشار بیش از حد به ایران وارد شود، ممکن است در یک مرحله برنامه هسته‌ایشان را از سر بگیرند.»

وی اضافه کرد: «داشتن مقداری انعطاف در این سیاست ضروری است. مقداری فشار ضروری است. فشار مفرط، اشتباه است.»

فارس

نظر شما