شناسهٔ خبر: 29957091 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کاشان:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعریف هنر بازنگری کند

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: هنر یکی از مفاهیم مهمی است که باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تعریف آن بازنگری صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز پنجشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنر در نگاه توحیدی اهمیت بسیار دارد زیرا به اعتقاد عالمان دینی، خداوند تبارک و تعالی خود نخستین هنرمند عالم هستی است.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: همه دین های آسمانی بر اساس کتاب شکل گرفتند و از این رو باید کتاب و کار فرهنگ و هنر همواره هدایتگر باشد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: کتاب خوب و مفاهیم آن عضوی جدایی ناپذیر از جامعه است و بر این اساس باید کتاب هایی دراختیار نوجوانان و جوانان قرار گیرد که مورد تایید بوده و مجوز چاپ آنها از روی کارشناسی صادر شده باشد.
وی با اشاره به اهمیت و حساسیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور عنوان کرد: مقوله فرهنگ جزو ماهیت انقلاب اسلامی است و امری سوغاتی یا وارداتی نیست.
آیت الله نمازی تاکید کرد: فرهنگ بر همه حوزه ها به ویژه اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار بوده و به گفته مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی مولود فرهنگ می باشد.
وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات این وزارتخانه وارث حکومت پهلوی است، چرا که فرهنگ در دوران طاغوت معنای ویژه خود را داشت.
وی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در شرح وظیفه ها، مسوولیت ها و ماموریت های این وزارتخانه با نگاه انقلابی و کارشناسانه گام بردارند تا ظرفیت ها، کاستی ها، تهدیدها و آسیب ها با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی شناسایی شود.
امام جمعه کاشان در ادامه وجود امامزاده علی ابن محمد باقر(ع) را نشان از فرهنگ و هویت معنوی مردم این منطقه و حتی ایران دانست که الهام گرفته از مکتب اهل بیت (ع) است.
وی افزود: مردم خطه کاشان بر این اساس انتظار دارند که آئین نامه ها، بخشنامه ها و مصوبه های شهرستان درخور جایگاه آن باشد؛ همچنان که امام راحل و رهبری معظم انقلاب نگاه ویژه ای به کاشان داشتند، باید اختیارهای مدیران منطقه نیز ویژه باشد تا از رفت و آمدها به مرکز استان هم کاسته شود.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در آیین نمادین آغاز نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، بهره برداری از گذر فرهنگ و هنر آب انبار خان، بازدید از چند مکان فرهنگی از جمله کتابخانه مسجد آقا بزرگ به کاشان سفری یکروزه داشت.
6136/8123

نظر شما