شناسهٔ خبر: 29956905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش تکان‌دهنده نیویورک تایمز درباره دختر 12 ساله یمنی

روزنامه‌نگار ارشد آمریکایی با انتشار عکسی تکان دهنده از دختر 12 ساله یمنی، آمریکا را در جنگ ائتلاف عربستان سعودی، شریک و همدست ریاض خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نیکلاس کریستوف» در یادداشت روز پنجشنبه خود در «نیویورک تایمز» عکسی از دختر 12 ساله یمنی منتشر کرده که به دلیل قحطی و گرسنگی، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

این روزنامه‌نگار برنده جایزه «پولیتزر» نوشت: «من اغلب یادداشت امروزم را به معرفی «ابرار ابراهیم» دختر 12 ساله در یمن اختصاص می‌دهم، دختری که وزن او فقط 28 پوند است. ابرار در نتیجه جنگ عربستان سعودی در یمن که مورد حمایت آمریکا هم قرار دارد، در حال گرسنگی کشیدن است. اعضای کنگره آمریکا که در حال بررسی اقداماتی به منظور پایان دادن حمایت ما از این جنگ هستند، باید به تصویر ابرار نگاه کنند. شدت لاغری او نمایانگر این واقعیت است که سیاست‌های آمریکا به مرگ ده‌ها هزار کودک یمن کمک کرده است».
وی ادامه داد: « البته که ریشه‌های رنج یمن پیچیده هستند اما آمریکا در این جنگ شریک است؛ جنگی که اقتصاد یمن را از بین برده و از کار ماهیگیران یمنی از قبیل پدر ابرار برای رفتن به دریا جلوگیری کرده است. ابرار حالا در بیمارستانی در عدن در حال تقلا برای زنده ماندن است».
کریستوف افزود: «مقام‌های آمریکایی و سعودی جنگ یمن را به عنوان راهی برای تحت کنترل قرار دادن ایران ارزیابی می‌کنند اما مواضع آنها شکست خورده و تنها سبب شده که 12 میلیون یمنی را در معرض قحطی قرار داده است و 85 هزار کودک یمنی هم احتمالا جانشان را از دست داده‌اند. ما در این ماجرا همدست هستیم. والدین کودکان قحطی زده، اجازه گرفتن تصاویر فرزندانشان را دادند با این امید که افرادی خارج از یمن با دیدن هزینه‌های انسانی این جنگ سه ساله، کاری بکنند. پزشکان نمی‌دانند که آیا ابرار زنده خواهد ماند یا نه. او شایسته امیدبخشی و دعاهای ما است. نوشتن چیزی بیشتر از اینف کاری غیرضورری به نظر می‌رسد».

نظر شما