شناسهٔ خبر: 29956637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون قوه قضاییه:

بیشتر اموال اختلاس شده مفسدان مالی بازگشته است

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در اغلب پرونده های فسادهای مالی بزرگ، اموال اختلاس شده به بیت المال بازگردانده شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام هادی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در پرونده های این چنینی اخبار اختلاس به سرعت انتشار می یابد ولی عقبه آن و بازگشت اموال منتشر نمی شود.
وی به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: برخی از اینکه بابک زنجانی اعدام نمی شود گلایه دارند، در حالی که این تعلل برای بازگشت اموال اختلاس شده توسط وی تا ریال آخر است.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به شناسایی و مصادره چند ده هزار میلیارد ریال اموال زنجانی در داخل کشور، افزود: این اموال ارزش گذاری شده اما هنوز به عدد اصلی بدهی وی نرسیده ایم.
وی افزود: بخشی از اموال زنجانی در خارج کشور است که فعلا در دسترس نیست و باید خود وی و اطرافیانش آن را بیان کنند زیرا ما نمی خواهیم سرنخ ها را کور کنیم تا بتوانیم این اموال را بازگردانیم.
معاون فرهنگی قوه قضاییه در مورد پرونده موسسات بدهکار مالی نیز گفت: برخی از این اموال زمین و خانه بوده که نمی توانستند نقد کنند و پول مردم را پس دهند که اموال آنها ضبط و تحت نظر است و در وقت خود به فروش می رسد.
وی افزود: دستگاه قضایی تلاش دارد تا جای ممکن به تدریج پول مردم را پرداخت کند و تنها اقلام بزرگ بالای 2 میلیارد ریال ممکن است تصفیه نشده باشد که به تدریج انجام می شود.
ط/5132

نظر شما