شناسهٔ خبر: 29956558 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

پیرس: حتی زیدان و هانری هم به پای «لیونل مسی» نمی رسند

«لیونل مسی» فوق ستاره تیم بارسلونا اسپانیا در رقابت برای تصاحب توپ طلای سال ۲۰۱۸ به رتبه ای بهتر از پنجم دست نیافت اما «رابرت پیرس» ستاره اسبق تیم ملی فرانسه همچنان بر این باور است که حتی ستاره هایی همچون «زین الدین زیدان» و «تیری هانری» هم به پای مسی نمی رسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشریه معتبر ورزشی «فورفورتو» روز پنجشنبه نوشت: رابرت پیرس معتقد است حتی هم تیمی های اسبقش در تیم ملی فرانسه یعنی «زین الدین زیدان» و «تیری هانری» در سطحی برابر با مسی بازی نکرده اند؛ در واقع از نگاه پیرس «مسی توانایی دارد که هیچکس از آن بهره مند نیست».

 

پیرس دوران فوتبالی درخشانی را همراه با عناوین و افتخارات رنگارنگ در تیم های بزرگی همچون آرسنال، مارسی و تیم ملی فرانسه تجربه و کرد و از حضور در کنار ستاره هایی بزرگ بهره مند شد که ار برجسته ترین چهره های فوتبالی معاصر وی می توان به زیدان و هانری که در کنار آن ها و در پیراهن آبی ها تحت هدایت آیم ژاکه، جام قهرمانی جهان را در سال ۱۹۹۸ بالای سر برد، اشاره کرد.

 

بازیکن اسبق تیم ملی فرانسه در سال ۲۰۰۶ به ویارئال ملحق شد و اقامت چهارساله در این تیم، تجربه بازی کردن در برابر ستاره هایی همچون «رونالدینیو» و «کریستیانو رونالدو» را برایش به ارمغان آورد این در حالیست که از نظر پیرس، هیچکدام از آن ها، حتی زیدان و هانری، یارای رقابت با مسی را ندارند.

 

وی در مصاحبه با موندو دیپورتیوو اظهار داشت: اگر مسی همیشه مثل بازی مقابل اسپانیول بازی کند، مهار کردنش غیر ممکن است.

 

پیرس ادامه داد: در دوران فوتبالی در کنار زیدان، هانری و «خوان رومن ریکلمه» و در برابر رونالدینیو و کریستیانو بازی کرده ام اما مسی خاص است، چیزی دارد که هیچکس از آن بهره مند نیست.

 

مسی می توانست در خط حمله آبی اناری ها «آنتوان گریژمان» مهاجم باشگاه اتلتیکو و هموطن پیرس را در کنار خود داشته باشد اما جام جهانی همه چیز را به هم ریخت؛ در واقع، گمانه زنی ها پیش از جام جهانی حاکی از انتقال قریب الوقوع گریژمان به نیوکمپ بود اما مهاجم فرانسوی در نهایت تصمیم گرفت تا در جمع شاگردان «دیگو سیمئونه» بماند؛ تصمیمی که پیرس آن را بسیار عاقلانه می داند.

 

وی در این باره تصریح کرد: این تصمیم او بود و باید به آن احترام بگذاریم، گریژمان یه این نتیجه رسید که اتلتیکو بهترین جا برای او است؛ به عبارت بهتر، سوال من است است: اگر به بارسا می رفت باید جای چه کسی بازی می کرد؟

 

پیرس تاکید کرد: هیچ سرمربی مسی یا «لوئیز سوارز» را با گریژمان تعویض نمی کند، آن ها نسبت به او برتری دارند؛ در واقع شاید تنها چند بازی به گریژمان می رسید، اما رد اتلتیکو اوضاع اینطور نیست و تفاوت بارسا و اتلتیکو برای گریژمان دقیقا همین جا است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما