شناسهٔ خبر: 29956519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

استفاده بسیاری از ایرانیان از صربستان برای مهاجرت به اروپا

صاحب‌خبر -

۱۵۰ مهاجر از اوایل نوامبر به طور غیرقانونی برای رسیدن به بریتانیا اقدام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسوشیتدپرس، تقریبا ۱۵۰ مهاجر از اوایل نوامبر به طور غیر قانونی برای رسیدن به بریتانیا اقدام کردند.

شب گذشته، شش نفر از مهاجران ایرانی نجات یافتند و از آنجایی که اکثر ۱۵۰ مهاجری که از اول نوامبر برای رسیدن به بریتانیا تلاش کردند هم ایرانی هستند، رسانه‌های انگلیسی از این آمار ابراز تعجب می‌کنند و در تردید هستند که آیا صربستان مسئول رشد تعداد مهاجران ایرانی است که سعی در ورود غیرقانونی به انگلیس دارند؟

در گزارش اسوشیتدپرس آمده است که یک کشور که ۱۲۰۰ کیلومتر دورتر از انگلیس قرار دارد متهم به داشتن نقش اساسی در افزایش شمار مهاجرانی دارد که سعی در عبور از آبراه بین فرانسه و بریتانیا دارند.

با این حال، بر اساس گزارش روزنامه‌های انگلیسی، تعداد زیادی از ایرانیان به دنبال پناهندگی در صربستان هستند تا از این کشور به عنوان دروازه‌ای برای رسیدن به غرب و انگلستان و اروپا استفاده کنند.

ورود بدون ویزا به صربستان برای ایرانیان در ماه اوت سال گذشته به اجرا در آمد، اما اخیرا پس از آنکه اتحادیه اروپا نگرانی‌هایی در مورد سوءاستفاده‌های احتمالی از این قانون پیدا کرد این امکان از میان برداشته شده است.

تا روز ۱۷ اکتبر زمانی که قانون ورود بدون ویزا به صربستان منتفی شد، حدود ۴۰ هزار ایرانی به صربستان وارد شدند، این در حالی است که آخرین آمار نشان می‌دهد که بیشترین درصد درخواست‌های پناهندگی انگلستان از سوی ایرانیان است.

در ماه ژوئن، انگلستان۲۷.۰۴۴ درخواست پناهندگی دریافت کرد، که حدود ۹ درصد آنها ایرانی‌ها بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما