شناسهٔ خبر: 29956496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

16 هزار سند مالکیت رقبات و موقوفات در آذربایجان غربی صادر شد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 16 هزار سند مالکیت برای رقبات و موقوفات این استان در سه سال گذشته صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات اراضی موقوفه تکاب افزود: سال گذشته 42 درصد و از ابتدای امسال تاکنون نیز 53 درصد از اراضی موقوفه آذربایجان غربی سنددار و در این مدت 500 موقوفه جدید ثبت شده است.
وی با بیان اینکه بهترین روش عمل به وقف، اجرای امانتدارانه نیات واقف است، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال از درآمدهای موقوفات در راستای نیات واقفان در شهرهای مختلف استان از جمله رسیدگی به امور نیازمندان، عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تامین هزینه های درمان و تحصیل اقشار کم درآمد اجرا و هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تکاب اولین شهر وقفی استان است، بیان کرد: این شهرستان با 11 هزار رقبه ثبت شده بیش از 30 درصد موقوفات استان را تشکیل داده و اولین شهر موقوفه استان به شمار می رود.
حجت الاسلام جوانبخت بیان کرد: 75 درصد اراضی تکاب شامل چهار دانگ از 6 دانگ شهر و چهار روستای این شهرستان موقوفه است و شهرهای ارومیه و خوی در زمینه تعداد موقوفات پس از تکاب در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اخذ سند مالکیت 700 موقوفه تکاب در سه سال گذشته افزود: برخلاف نظر برخی، وجود اراضی و اماکن موقوفه هیچگاه از دلایل عقب ماندگی و محرومیت تکاب نبوده بلکه موقوفات می توانند زمینه ساز توسعه و افزایش ارزش املاک شود.
به گزارش ایرنا بیش از 6 هزار و 400 موقوفه با بیش از 36 هزار رقبه در آذربایجان غربی وجود دارد.
7514/3020/2093

نظر شما