شناسهٔ خبر: 29956490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش ایران به یاوه‌گویی نتانیاهو

سخنگوی وزارت امور خارجه به تازه ترین یاوه سرایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی در واکنش به تازه ترین یاوه سرایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی که انجام عملیات نظامی داخل مرزهای ایران را منتفی ندانست، گفت: گرچه رژیم فاسد و تجاوزگر صهیونیستی این مظهر اوهام، کینه و نفرت هرگز و هیچگاه جرات چنین اقدامی را نخواهد داشت، اما بیان چنین کلمات گستاخانه و شرم آوری از سر جهل یا هذیان توسط نخست وزیر رژیمی متجاوز، دانسته یا نادانسته تهدید یک کشور بزرگ و تاریخی به اقدامی نظامی تلقی می شود که قطعا در مجامع و نهادهای حقوقی و بین المللی پیگیری خواهد شد.
 
قاسمی ریشه و منشاء شکل گیری رژیم صهیونیستی را بر مبنای تجاوز و تهدید کشورهای منطقه خواند و افزود: در حالی که در دهه های گذشته این رژیم اصلی ترین عامل بر هم زدن ثبات و امنیت و منشاء انواع نزاع ها و جنگ و کشتار انسانها از هر قوم و ملیت و مذهبی در خاورمیانه بوده است به شکل خنده آوری و بی هیچ شرمی به دروغ برای ثبات منطقه ابراز نگرانی می کند.

قاسمی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی که در برابر ایستادگی و دفاع شرافتمندانه مردم و گروههای مقاومت در سراسر منطقه احساس عجز و ناتوانی می کند باید به خوبی دانسته باشد که جمهوری اسلامی ایران از چنان توانمندی دفاعی ـ نظامی و پشتوانه مردمی برخوردار است که تعبیر خواب های پریشان این کوته بینان کینه توز و جنگ طلب را چون همیشه ناممکن و آنان را از امکان بیان این یاوه گویی های بیمار گونه و مالیخولیایی پشیمان خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: ایران سرفراز و مقتدر  با مردمانی خردورز و متکی به تاریخ و فرهنگی اصیل و با پیروی از تمامی تجارب تاریخی و با اعتقادی راسخ به تلاش برای مبارزه با تروریسم، تقویت  صلح، ثبات و امنیت منطقه و ارتقای توسعه و رفاه، افکار و امیال شوم بدخواهان این ملت و سرزمین پایا و پویا را بی اثر خواهد کرد.

در ادامه نیز سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به نتایج مذاکرات طرف های اصلی بحران یمن در استکهلم ضمن استقبال از تفاهمات و توافقات صورت گرفته میان طرفین با نظارت نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد، گام های مثبت اعتماد ساز و توافقات اولیه حاصله را برای استمرار گفتگوها امیدوارکننده خواند. 

قاسمی توافق حاصله در خصوص شهر و بندر الحدیده را بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: این تفاهم نشان می دهد گروههای یمنی حاضر در گفتگوها به دقت و درستی شرایط اسفبار بار مردم مظلوم یمن را درک کرده و برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در آن کشور به دلیل تشدید درگیری ها در اطراف الحدیده استمرار وصول کمک های انسانی را بر منافع گروهی خود ترجیح داده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد بندر حدیده و سایر بنادر و فرودگاههای یمن از جمله فرودگاه صنعا هر چه سریع تر برای دریافت کمکهای انساندوستانه و فعالیتهای مدنی به منظور کاهش رنج و آلام مردم یمن آماده سازی شوند.
 
وی همچنین افزود: امیدواریم تفاهم های حاصله در چارچوب وبازه زمانی تعیین شده اجرایی و زمینه لازم را به منظور دور بعدی گفتگوها در آینده نزدیک برای رسیدن به توافق نهایی فراهم کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رویکرد مسئولانه خود در قبال بحران های منطقه ای نقش سازنده ای در ترتیبات اجرایی گفتگوهای یمنی - یمنی در سوئد ایفا کرده و همچنان در راستای طرح چهار ماده ای ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران راه حل نهایی بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و تداوم گفتگوهای یمنی - یمنی می داند.

49311

نظر شما