شناسهٔ خبر: 29956483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کارگاه آموزشی توسعه کسب و کار محلی در تکاب برگزار شد

سرپرست کارگروه توسعه منطقه ای تکاب در دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در این کارگاه آموزشی که به مدت 2 روز با همکاری انجمن پیشگامان

صاحب‌خبر - سرپرست کارگروه توسعه منطقه ای تکاب در دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در این کارگاه آموزشی که به مدت 2 روز با همکاری انجمن پیشگامان تحقیق و توسعه در کتابخانه عمومی ملت تکاب برگزار شد، 60 نفر از علاقه مندان و فعالان حوزه کارآفرینی این شهرستان در چهار دوره آموزشی شرکت کردند.
سید کمال الدین میرنظامی افزود: در این کارگاه آموزشی بازاریان و اصناف، فرهنگیان، دانشجویان و صاحبان ایده برای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای محلی حضور داشتند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی با اصول کسب و کارهای مبتنی بر گردشگری و صنایع دستی، کشاورزی و گیاهان دارویی، فرش دستباف و منابع طبیعی و محیط زیست آشنا شدند.
میرنظامی بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار محلی و ایجاد زمینه خود اشتغالی و رونق اقتصادی در شهرستان از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.
سرپرست کارگروه توسعه منطقه ای تکاب در پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: دوره های آموزشی مبانی راه اندازی کسب و کار محلی، شناخت فرصت های خود اشتغالی و نشست معرفی خدمات بانکداری از بخش های مختلف این کارگاه آموزشی بود.
میرنظامی بیان کرد: ایجاد نگرش خلاق و ترغیب کار آفرینان برای ایجاد کسب و کارهای نوین و موفق و مشاوره تسهیل گری اشتغال و تفکر طراحی و نوآوری اجتماعی از هدف گذاری های این دوره های آموزشی است.
وی گفت: مرحله بعدی این کارگاه آموزشی تلاش کارآفرینان برای برقراری تعامل با دستگاه های اجرایی تکاب برای حمایت از راه اندازی کسب و کارهای محلی است.
میرنظامی افزود: کارگاه های آموزشی کسب و کارهای محلی تاکنون در شهرهای مختلف استان های کرمان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با دارا بودن پتانسیل ها و ظرفیت های مختلف در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، توانمندی های بالقوه در بخش کشاورزی و دامداری و هنر- صنعت دیرینه فرش دستباف و ظرفیت های هنری و فرهنگی، بستر مناسبی برای توسعه کسب و کارهای محلی به شمار می رود.
7514/3020/2093
انتهای پیام

نظر شما