شناسهٔ خبر: 29956384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح زمستانه دستگاه های خدمات رسان خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- دستگاه های خدمات رسان خراسان شمالی روز پنجشنبه با برگزاری یک رزمایش در بجنورد، طرح زمستانه خود را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شد، گفت: در قالب این طرح که از 22 آذر تا 22 اسفندماه اجرا می شود نیروهای پلیس راه در چهار گردنه امین الله، جوزک، اسدلی و تنگه ترکمن مستقر می شوند.
سردار علیرضا مظاهری با اشاره به آماده باش هفت تیم خودروی، اظهار داشت: 6 پاسگاه پلیس راه نیز با بهره گیری از 47 تیم خودروی نسبت به پوشش همه راه های استان اقدام می کنند.
وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه کاهش تصادفات در استان، اظهار داشت: همچنین 36 تیم گشت پلیس نیز با 135 نفر در حوزه راه های استان فعالیت می کنند.
وی شمار قربانیان حوادث جاده‌ای استان در 9 ماه سال 96 را 205 نفر و امسال را 149 نفر ذکر کرد که کاهش 28 درصدی داشته‌ و افزود: تعداد مجروحان حوادث از یکهزار و 619 نفر به یکهزار و 711 نفر رسیده است.
مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی نیز گفت: در این طرح 330 نفر از راهداران و 22 گروه راهداری در 21 گردنه استان به طول 671 کیلومتر به صورت شبانه روزی مستقر می شوند.
علی اصغر بدیعی مقدم با اشاره به استفاده از 265 دستگاه خودرو در این طرح افزود: 61 دستگاه خودرو سواری و 91 دستگاه خودرو سنگین و 18 دستگاه گشت راهداری در این طرح به کار گرفته شده است.
وی اظهار داشت: 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری نیز وضعیت بارش و ترافیک سطح محورهای استان را رصد می کنند.
بدیعی مقدم گفت: 47 دستگاه خودرو نمکپاش نیز پیش بینی شده که 17 دستگاه آن سیار است و در نقاط مورد نیاز به کارگیری می شود.
وی با اشاره به تهیه سه هزار و 200 تن نمک و 2 هزار و 600 متر مکعب شن و ذخیره سازی آن در محل های مورد نیاز، افزود: سه دستگاه نمکپاش و برفروب نیز به ناوگان اضافه شده و قرارداد خرید 2 دستگاه دیگر نیز با اعتبار 24 میلیارد ریال بسته شده است.
مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین 2 دستگاه گریدر نیز با اعتبار 20 میلیارد ریال برای تقویت ناوگان راهداری خریداری شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز گفت: این جمعیت در اجرای این طرح 12 پایگاه ثابت و سه پایگاه موقت را فعال کرده است.
محسن نجات افزود: پست های موقت نیز در باباامان بجنورد، پلیس راه شیروان، دوراهی پیش قلعه و منطقه عباس آباد اسفراین راه اندازی شده است.
وی گفت: روزانه 100 نیروی این جمعیت در پایگاه های امداد و نجات خدمت رسانی می کنند و نیروهای واکنش سریع و 6 تیم نجات کوهستان نیز در آماده باش کامل قرار گرفته اند.
شهردار بجنورد نیز با اشاره به انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه مشکل در زمستان، گفت: مناطق مستعد آبگرفتگی در شهر شناسایی و با ایجاد کانال های انتقال آب، مشکل آن برطرف شده است.
روح الله براتیان افزود: ذخیره شن و نمک مورد نیاز نیز در چند نقطه شهر پیش بینی شده تا در زمان بارش برف در اسرع وقت نسبت به بازگشایی معابر اقدام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز با تاکید بر لزوم تلاش تمام دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای خدمت رسانی مطلوب به مردم و رانندگان در طول طرح زمستانه، گفت: قطعا کاهش آمار تصادفات در افزایش جذب گردشگر به استان تاثیرگذار است.
رضا رجب زاده یکی از مهمترین عوامل تصادفات را عامل انسانی دانست و افزود: باید فرهنگ سازی لازم در خصوص رعایت نکات ایمنی و قوانین در بین مردم صورت گیرد تا میزان تلفات و تصادفات کاهش یابد.
استان خراسان شمالی، بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر راه دارد که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه 13 استان های کشور قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان خراسان شمالی 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را شامل می شود.
ط/5132

نظر شما