شناسهٔ خبر: 29956373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امیرزاده خبر داد:

تامین 15 میلیون دلار ارز برای تهیه 11 هزار تن کاغذ/ توزیع پنج هزار تن کاغذ بین 400 نفر ناشر

دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ وزرات‌ارشاد از تامین 15 میلیون دلار ارز برای تهیه حدود 11 هزار تن کاغذ مورد نیاز نشریات و مطبوعات از سوی بانک مرکزی خبر داد.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران کاشان به فعالیت‌های اثرگذار این وزارتخانه، صمت، بانک مرکزی و فعالان این بخش اشاره کرد و افزود: برای تامین نزدیک به ۷۰ هزار تن کاغذ دیگر ارز تامین شده است. از مجموع۱۱۰ هزار تن کاغذ چاپی که تصویب شده بود، نزدیک به ۸۶ هزار تن در وزارت صمت مورد تایید قرار گرفت.

دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ در وزارت ارشاد توزیع نزدیک به پنج هزار تن کاغذ با قیمت مصوب و متعادل بین ۴۰۰ نفر ناشر و نشریات کشور از طریق شبکه توزیع را یادآور شد. تاکنون افزون بر ۲۰ هزار تن کاغذ بین مطبوعات کشور توزیع شده و اگر فرایند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی سرعت گیرد، هیچ مشکلی برای کاغذ وجود نداشته و از کمبود آن نگران نیستیم.

امیرزاده اضافه کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اطمینان داده برای تامین کاغذ روزنامه‌ها، از سوی واردکنندگان اعلام آمادگی شده و حتی تامین کاغذ روزنامه ‌ها در استان‌‌ها هم در دستور کار قرار دارد. نزدیک به ۵۰ میلیون دلار در پایان سه ماهه نخست سال برای واردات کاغذ تامین شده بود که در یک ماه گذشته این تامین ارز شیب خوبی گرفته‌، رقم تامین شده به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده و بر این اساس افزون بر ۱۷۰ هزار تن کاغذ در یک ماه گذشته تامین ارز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با کاهش قیمت دلار به ۹۰ هزار ریال، وضعیت کاغذ در کشور از شرایط کنونی نیز بهتر شود.

نظر شما