شناسهٔ خبر: 29956305 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول مرکز آموزش فنی وحرفه ای کوهبنان

آمادگی مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان در برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان, معین باقری مسئول مرکز آموزش فنی وحرفه ای کوهبنان  عملکرد این مرکز را از ابتدای سال جاری تا کنون تشریح کرد وافزود این مرکز از ابتدای سال جاری تعداد   ۷۲۷ نفر را تحت آموزش های مهارتی قرار داده که از این تعداد  ۳۰۵     مرد و ۴۲۲ زن بوده اند که جمعا  ۱۶۹۳۵۶ نفر ساعت آموزش در شهر کوهبنان وبخش طغرالجرد ارائه شده است .

وی خاطر نشان کرد این آموزش ها در قالب مرکز ثابت ۱۱۳۵۵۲ نفر ساعت  ،  پادگان ۳۶۰ نفر ساعت  ، آموزش روستائیان  ۱۵۹۵۵ نفر ساعت  ، آموزش سیار شهری  ۱۱۳۵۵۲ نفر ساعت  ، اصناف ۳۴۹۵ نفر ساعت  ، صنایع وضمن کار ۴۸۱۰ نفر ساعت  ، کارآموزی در محیط واقعی کار ۴۲۰ نفر ساعت بوده است .

باقری یکی از راه های رسیدن به اشتغال سریع را مهارت دانست وافزود مراکز tvto دولتی وآزاد از مکان هایی مطمئن ، ارزان ودسترس  در ارائه خدمات آموزشی هستند ویک فرد در حدود ۴ تا ۶ ماه  آموزش می تواند یک مهارت جهت برپایی کسب وکار را فرا بگیرد که این در مقایسه با دوره های ۴ ساله دانشگاه بسیار راحت تر وسریع تر است .

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد طرح کارآموزی در محیط واقعی کار یکی از برنامه های مهم آموزش های فنی وحرفه ای است که با همکاری اصناف وصنایع در شهرستان در حال اجرا می باشد ومی تواند یکی از راه های موفق درجهت اشتغال شهرستان قلم داد شود .

 

مسوول مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان همچنین طرح ایران مهارت را نیز از طرح های مفید دانست وافزود این طرح درجهت توان افزایی دانش آموزان متوسطه اول با همکاری آموزش وپرورش وآموزشگاه های آزاد شهرستان در حال برنامه ریزی واجرا می باشد ومی تواند گامی درجهت مهارت آموزی دانش آموزان باشد .

 

وی از همه اقشار جامعه جهت شرکت در مهارت آموزی دعوت به عمل آورد وگفت یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی تربیت نیروی ماهر است تا سرمایه گذاربا فراغت حال بتواند ایجاد کارگاه وتولید کالا نماید .

 

باقری در پایان تصریح نمود مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان با وجود مربیان مجرب ،کارگاه های مجهز و امکانات به روز آمادگی دارد تا در راستای برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی برای تمام اقشار جامعه خصوصا دانش آموزان ،دانشجویان و کارگران معادن دولتی و خصوصی اقدام کند .

 

 

نظر شما