شناسهٔ خبر: 29956214 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات:

رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه اجرایی شد

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی توئیتری اعلام کرد: رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه از امروز (پنجشنبه، 22 آذرماه) اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمدجواد آذری جهرمی» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پیش از این پوشش اپراتور همراه اول در هفت هزار منطقه فراهم بود که از امروز ایرانسل نیز در این مناطق در دسترس قرار گرفت.
برپایه این گزارش، 6 هزار و 800 منطقه نیز که پیش از این خدمات ایرانسل ارایه می شد، تحت پوشش همراه اول قرار گرفت که این موضوع موجب صرفه جویی در هزینه های توسعه می شود.
به گزارش ایرنا، رومینگ ملی با هدف استفاده اپراتورها از زیرساخت های یکدیگر برای برقراری ارتباطات بهتر و پایدار در اقصی نقاط کشور در دستورکار بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور قرار گرفته است.
این موضوع نخستین بار در سال 90 در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح و مصوب شد امکان استفاده متقابل از شبکه اپراتورها فراهم شود؛ بر این اساس اپراتورهای تلفن سیار موظف شدند خدمات رومینگ ملی را بر حسب درخواست اپراتور دیگر در اختیار آن قرار دهند.
اجرای این مصوبه از سال 92 و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با جدیت پیگیری شد و در خرداد ماه سال 93 مرحله نخست طرح رومینگ ملی با امضای تفاهم نامه ای بین اپراتورهای تلفن همراه اجرایی شد؛ در گام نخست مشترکان رایتل در سراسر کشور تحت پوشش کامل شبکه اپراتورهای دیگر قرار گرفتند.
اقتصام*3065**2025

نظر شما