شناسهٔ خبر: 29956024 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابراز بدبینی درباره رشد اقتصادی منطقه یورو

رئیس بانک مرکزی اروپا: بعد از سال دو هزار و هفده، که ما رشد اقتصادی دو ممیز سه دهم درصدی داشتیم اقتصاد اروپا به نظر می رسد روند نزولی را در پیش گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد درباره رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو بدبین است.
ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا، تابلو تیره و تاری از اوضاع اقتصادی و مالی حاکم بر منطقه یورو ارائه کرد اما گفت وضع پول ‏در ‏گردش و نقدینگی موجود در ‏اقتصاد و نظام مالی، شاخصی که میزان آن در ‏‏تولید و صادرات کالا و خدمات ‏و ‏به تبع آن در رشد اقتصادی ‏تاثیر ‏گذار است تا حدودی نسبت به گذشته بهتر شده است.
بر اساس گزارشی که نهاد تنظیم کننده سیاست های ارزی و اعتباری منطقه یورو منتشر کرده است رشد اقتصادی این حوزه پولی امسال به یک ممیز 9 دهم درصد و سال آینده نیز به یک ممیز هفت دهم خواهد رسید.
دراگی امروز در کنفرانس خبری و مطبوعاتی گفت تحولات اخیر اقتصادی که با انتشار پیاپی شاخص های اقتصادی و مالی نمود خود را نشان داده است حاکی از آن است که پویایی رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی نسبت به گذشته ضعیف تر شده است.
رئیس بانک مرکزی اروپا افزود بعد از سال دو هزار و هفده، که ما رشد اقتصادی دو ممیز سه دهم درصدی داشتیم اقتصاد اروپا به نظر می رسد روند نزولی را در پیش گیرد.
رئیس بانک مرکزی اروپا خاطر نشان کرد مسیری که ما درباره تزریق نقدینگی به بازار در پیش گرفته ایم خوب پیش می رود. بر اساس پیش بینی های بانک مرکزی اروپا شاخص سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات مصرفی(تورم) در سال 2020 به یک ممیز هفت دهم درصد خواهد رسید. حال آنکه رقم این شاخص برای سال های دو هزار و هفده،دو هزار و هجده و دو هزار و نوزده به طور میانگین یک ممیز هفت دهم درصد بوده است.

نظر شما