شناسهٔ خبر: 29955839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اهر: از اینکه نمی‌توانیم برای اشتغال جوانان اهری کاری کنیم خجالت‌زده‌ام

R7887/P1377/S6,47/CT11

امام جمعه اهر گفت: معادن مس و طلا داریم و ظرفیت‌هایی در حوزه کشاورزی، دام‌پروری و صنایع‌دستی که هر یک می‌تواند زمینه اشتغال هزاران جوان بیکار را فراهم کند اما از این ظرفیت‌ها نتوانسته‌ایم استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر که با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، بیکاری، اشتغال و کارآفرینی را از جمله چالش‌های اساسی کشور عنوان کرد، اظهار داشت: موانع اشتغال و معضل بیکاری با همت و تلاش یک مسئول، دستگاه یا دولت حل نمی‌شود لذا باید همه مسئولان، دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه پای‌کار باشند.

وی با اشاره به اینکه تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی بر این است تا ملت ایران را از لحاظ مسائل اقتصادی زمین‌گیر کنند، افزود: تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته نتوانسته کارساز باشد چون ملت ایران با مقاومت و استواری تحریم‌های ظالمانه آن‌ها را بی‌تأثیر کرده‌اند.

امام جمعه اهر تصریح کرد: آمریکایی‌ها مدعی بودند که می‌خواهند صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران را به صفر برسانند اما نتیجه چه شد؟ خودشان با معاف کردن برخی کشورها مجبور به عقب‌نشینی شدند و حال می‌بینیم وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند آمریکا رو به افول است نباید شّک کنیم چون تحقق پیش‌بینی رهبری را به‌وضوح شاهد هستیم.

حاجی‌زاده با تأکید بر لزوم توجه دولتمردان به عملیاتی شدن اقتصادی مقاومتی گفت: از اینکه دولت برای مصون‌سازی اقتصاد کشور از تحریم‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند شکّی نیست ولی مسئولان شهرستانی و استانی بایستی همت و تلاش خودشان را برای بومی‌سازی اقتصاد مقاومتی به‌کارگیرند.

وی با ذکر اینکه حیف نیست که مردم ما بر روی گنج نشسته باشند و تکدی گری کنند، این معادن طلا و مس چه زمانی به درد مردم خواهد خورد، گفت: معادن مس و طلا داریم و ظرفیت‌هایی در حوزه کشاورزی، دام‌پروری و صنایع‌دستی که هر یک می‌تواند زمینه اشتغال هزاران جوان بیکار را فراهم کند اما از این ظرفیت‌ها نتوانسته‌ایم استفاده کنیم و جوانان بیکار مانده‌اند.

امام جمعه اهر خطاب به مسئولان گفت: با نشستن، تماشا کردن، بدون ابتکار و خلاقیت نمی‌شود پاسخگوی هزاران جوان بیکار اهری بود، جوانان بیکار هر روز برای آن‌که صاحب شغلی شوند به دفاتر مسئولین مراجعه می‌کنند به‌طوری که وقتی جوانی به دفتر امام جمعه مراجعه می‌کند علی‌رغم نامه‌نگاری و پیگیری نمی‌توانیم گره از مشکلات جوانان بگشاییم که نتیجه بدبینی به‌نظام و مسئولان می‌شود.

حاجی‌زاده اضافه کرد: بعضاً پدران و مادران اشک‌ریزان مراجعه می‌کنند و خواسته آن‌ها اشتغال جوانانی است که از سن ازدواج آن‌ها سپری می‌شود لذا تأکید داریم با جلسات نمی‌شود معضل بیکاری را حل کرد و دراین‌باره نیاز به ایده و خلاقیت برای اشتغال‌زایی داریم اما چون نمی‌توانیم پاسخگوی جوانان بیکار باشیم خجالت می‌کشیم.

وی بابیان اینکه وقتی جوانی برای پیگیری مشکلات اشتغالش به دفاتر مسئولین مراجعه می‌کند و هر کس بگوید به من مربوط نیست، پس به چه کسی مربوط است؟ افزود: پاسخ من به این مسئولان این است که مگر شما در نظام جمهوری اسلامی قبول مسئولیت نکرده‌اید؟ چرا برای گره‌گشایی از مشکلات جوانان امروز و فردا می‌کنید.

انتهای پیام/ش

نظر شما