شناسهٔ خبر: 29955634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اختصاص 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مناطق محروم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به مناطق محروم اختصاص یافت، بنابراین کشاورزان و کارآفرینان از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محمود حجتی ظهر امروز در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های آبیاری نوین شهرستان  گلپایگان اظهار کرد: طرح آبیاری نوین 540 هکتاری در شرکت سهامی زراعی گلپایگان که از موفق‌ترین شرکت‌های زراعی کشور است، امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سیستم آبیاری نوین یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که مورد استقبال مجلس، دولت و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، اعتبار و منابع طرح آبیاری نوین  از محل صندوق توسعه ملی در اختیار جهاد کشاورزی است و 85 درصد این اعتبارت از سوی دولت به صورت بلاعوض در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آب در کشور محدود است و با اجرای طرح‌های نوین در آبیاری کشاورزی از این نعمت و گوهر گران‌بها استفاده بهینه شود.

وی از ارائه تسهیلات یارانه‌ای 18 هزار میلیارد تومانی در بخش روستایی و عشایری در شاخه‌های مختلف فعالیتی با نرخ 4 در صد تا 15 درصد خبر داد و افزود: این تسهیلات به صورت یارانه‌ای در بودجه سال جاری و سال 98 منهای تسهیلات 1.5 میلیارد تومانی سال گذشته تخصیص داده می‌شود.

حجتی گفت: این تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت، سرمایه‌گذاری در تولید، خدمات پس از تولید، صنایع تبدیلی، صنایع غذایی و سردخانه‌ها  فوق‌العاده موثر است، کشاورزان و کارآفرینان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند تا بحث از مزرعه تا سفره در زنجیره  تولید چه خدمات تولید در مزرعه و پس از تولید را کامل انجام بدهیم.

 انتهای پیام/و

نظر شما