شناسهٔ خبر: 29955519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

خطاب به دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت

ضرغامی: سعی کنید تا ۱۴۰۰ داربست خوبی برای روحانی باشید!

ضرغامی در پاسخ به انتشار تایم‌لاین فیلترینگ تلگرام توسط دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، در توییتر نوشت: سعی کنید تا ۱۴۰۰ داربست خوبی برای روحانی باشید!

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان: چند روز پیش بود که سید عزت‌اللّه ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی به مناسبت روز دانشجو با حضور در دانشگاه شهید رجایی به سخنرانی پرداخت. او در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع فلیترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت: فیلترینگ اول تلگرام با دستور رئیس‌جمهور انجام شد. در اغتشاشات دی ماه ۹۶ که بخش زیادی از هماهنگی‌های آن در تلگرام انجام شد، شورای امنیت ملی در جلسه‌ای که رئیس‌جمهور هم حضور داشت این مسئله را مورد بررسی قرار داد و تلگرام با دستور رئیس‌جمهور فیلتر شد.

این سخنان ضرغامی با واکنش دبیر شورای اطلاع رسانی دولت مواجه شد؛ علیرضا معزی در توئیتی خطاب به ضرغامی نوشت: برادربزرگوار جهت یادآوری عرض می‌کنم: تلگرام نه با رای دولت و روحانی که با حکم قضایی فیلتر شد، ولی دوستان شما ریشخند کردند: دولتِ تلگرام! شنیده‌اید بی‌حافظه‌ایم، اما نه اینقدر! راستی؛ فیسبوک و توئیتر را کی فیلترکرد، الان چه کسانی دنبال فیلتر اینستاگرام اند؟

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و پس از این توئیت، ضرغامی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز به این ادعا پاسخ داد و سپس این قسمت را در توئیتی در صفحه خود آورد و نوشت: پس از ناآرامی‌های دی ماه ۹۶، فیلترینگ تلگرام، مشابه حصر، در جلسه شورای عالی امنیت ملی تصویب و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. نمی‌دانم چرا شورای اطلاع‌رسانی دولت، فرق ۹۶ و ۹۷ را نمی‌داند.

اما گویا این جدال توئیتری کماکان نمی‌خواست اتمام یابد و معزی پس از اظهارات ضرغامی تایم لاینی در صفحه خود منتشر کرد و نوشت: فرق ۹۶ و ۹۷در این تایم‌لاین مشخص شده تا اشتیاق ۱۴۰۰ سبب نشود به جای ابلاغ، بگوییم دستور! روا نیست منبع روایت‌های گمراه‌کننده باشیم؛ نمی‌شود که یک روز به مقاومت دولت در برابرفیلترشدن تلگرام تاخت و روز دیگر که حربه فیلترینگ بی‌اثر شد، سراسیمه تیتر زد: روحانی دستورش را داد!

ضرغامی: سعی کنید تا ۱۴۰۰ داربست خوبی برای روحانی باشید!

 

ضرغامی: سعی کنید تا ۱۴۰۰ داربست خوبی برای روحانی باشید!

واکنش ضرغامی به تایم لاینی که دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در صفحه‌اش منتشر کرد نیز در خور تامل بود؛ ضرغامی نوشت:

ضرغامی: سعی کنید تا ۱۴۰۰ داربست خوبی برای روحانی باشید!

وقتی مصوبات دو جلسه‌ی شورای عالی امنیت ملی به ریاست آقای روحانی درمورد فیلترینگ، یکی با عنوان ابلاغ سطوح عالی امنیتی! و دیگری با عنوان دستور رئیس جمهور! مطرح می‌شود. آبروی هرچه تایم لاین را بردید. در شورای اطلاع رسانی دولت چه خبر است؟ سعی کنید تا ۱۴۰۰ داربست خوبی برای روحانی باشید!

برچسب‌ها:

نظر شما