شناسهٔ خبر: 29954817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دستگاه قضایی نیازمند نخبه‌گزینی و کادرسازی است

گروه اجتماعی- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: نظر به موج بازنشستگی در دادگاه‌های تجدید نظر باید نسبت به کادرسازی در دستگاه قضایی اهتمام ویژه داشت.

صاحب‌خبر -

دستگاه قضایی نیازمند نخبه گزینی و کادر سازی برای آینده خود است

به گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد 22 آذرماه در نشست شورای معاونان دادگستری استان یزد که با حضور روسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان یزد تشکیل شد اظهار کرد: باید با شناسایی نیروهای متعهد، مسئولیت پذیر و توانمند از تمام مجموعه ها، جای خالی افراد با تجربه و فرهیخته ای که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند را پر کرد.
وی تأکید کرد: کار در دستگاه قضایی و قضاوت، رسالتی سخت، حساس و خطیر است که با جان و مال و عِرض و آبروی افراد سر و کار دارد و از این رو باید همواره به فکر تربیت و پرورش نیروهای کارآمد و جوان و متعهد برای جایگزینی افراد مجرب و فرهیخته بازنشسته بود.
این مقام قضایی، ارتباط بیشتر با مردم و پاسخگویی مناسب به مراجعان را در دستگاه قضایی مهم و ضروری بر شمرد و بیان کرد: باید قدرت توجیه مردم، مواجهه با جامعه و پاسخگویی به ارباب رجوع در مسئولین قضایی افزایش یابد تا از این طریق اعتماد و حسن ظن جامعه نسبت به دادگستری افزایش یابد.
وی تعامل سازنده و مؤثر با مسئولان در حوزه های قضایی را خواستار شد و افزود: می توان با حفظ اقتدار و استقلال دستگاه قضایی امور را در سایه تعامل و هماهنگی مدیریت کرد و پیشبرد.
معاون قضایی دادگستری استان یزد، بر تحقیق دقیق و جمع بندی کامل ادله و مستندات پرونده در محاکم بدوی تأکید کرد و گفت: در محاکم تجدیدنظر، قضات مجرب و دقیقی حضور دارند که با دقت هر چه تمام تر رسیدگی پرونده های محاکم بدوی را انجام می دهند، از این رو انتظار است قضات جوان تر محاکم بدوی در سیر رسیدگی پرونده ضمن دقت به تمام زوایای آشکار و پنهان موضوع، تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز و مستندات مورد نظر را در پرونده جمع بندی نمایند تا محاکم تجدید نظر در رسیدگی به پرونده ها دچار مشکل نشوند.
دهشیری، جوانی را امتیاز محاکم بدوی دادگاه های عمومی بخش ذکر کرد و گفت: باید از نیروی جوانی و ذهن خلاق و اندیشه های جدید بهره گرفت و در مسیر تعالی گام برداشت.

انتهای پیام

نظر شما