شناسهٔ خبر: 29954798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیروهای مسلح در دنیا در تولید علم و اختراع پیشگام بوده است

امروز کشور در زمینه های مختلف صنعتی همچون خودروسازی مشکل دارد چون اراده نکرده ایم و به این ایمان نرسیده ایم که ما می توانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی صبح پنج شنبه در جشنواره دانش و پژوهش نیرو های مسلح در مجتمع غدیر ضمن تشکر از همراهی و همکاری خوب بین نیروهای مسلح استان گفت : امام راحل ما را از یوغ استکبار و استعمار نجات داد و زمینه های ترقی ملت را فراهم کرد و امروز این انسجام و یکدلی به برکت خون شهدا است .

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در دنیا در تولید علم و اختراع در زمینه های هوا و فضا و علوم جغرافیایی همواره پیشگام بوده اند، افزود: امروز توأم کردن علم با عمل مشکل بشر است چرا که ایده های زیادی داریم که بعضا تبدیل به طرح می شود اما وقتی می خواهد وارد صنعت و پیشبرد آن شود به مشکل بر می خوریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط ضعیف علم با صنعت و دانشگاه، افزود: امروز کشور در زمینه های مختلف صنعتی همچون خودروسازی مشکل دارد چون اراده نکرده ایم و به این ایمان نرسیده ایم که ما می توانیم.

قاسمی ادامه داد: همایش دانش پژوهش نیروهای مسلح برای سومین سال است که با تقسیم هزینه ها و برنامه ها بین مجموعه نیروهای مسلح با میزبانی معاونت دانش پژوهش سپاه انصارالرضا (ع) برگزار می شود.

وی عنوان کرد: طرح های زیادی از جمله بارورسازی ابرها، تشخیص سموم آب، دانه کن زرشک، کمپوست خانگی با حمایت این معاونت به مرحله اختراع درآمده و پردیس دانش بنیان با ۳۰ دفتر کار و حمایت مالی تا سقف ۱۰میلیون تومان و مرکز رشد و خدمات کارگاهی در اختیار پژوهشگران جوان قرار می گیرد.

جواد عقیلی پور معاون دانش و پژوهش سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به ۲۵ آذر روز پژوهش، افزود: هدف از این جشنواره تجلیل از مخترعین استان به منظور ایجاد روحیه خود باوری در بین مبتکران و پژوهشگران استان است.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ ما در زمینه پژوهشی و معرفی نخبگان در مجموعه نیرو های مسلح فعالیت خود را آغاز کردیم که در سال ۹۷ و پیرو ابلاغیات انجام گرفته با هماهنگی ها و جلساتی که با معاون آموزش و پژوهش کشور داشتیم در زمینه پدافندی و تحقیقات نظامی و ارائه محصولات دانش و پژوهشی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

عقیلی پور عنوان کرد: مقام معظم رهبری رمز ماندگاری انقلاب را در داشتن اقتصاد بومی و علم بومی می دانند و معتقدند که باید در مسیر علم بنیادی کار کنیم تا بتوانیم مرزهای دانش را بشکنیم و اساس کار اقتصاد مقاومتی را در اقتصاد دانش بنیان می دانند.

معاون دانش و پژوهش سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به دارا بودن کشور از رتبه ۱۶ در زمینه علمی و رتبه ۷۸ در زمینه فناوری در سطح جهان افزود: باید تلاش کنیم تا علم را به سمت فناوری سوق دهیم لذا در ۳ سال اخیر بین دانشگاه ها و مراکز علمی ارتباط خوبی در جهت گسترش و رشد بحث فناوری و پژوهشی برقرار شده است.

گفتنی است در این جشنواره نمایشگاهی از توانمندی و دستاوردهای نیروهای مسلح استان خرسان جنوبی به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/ک

مشکلات صنعت به دلیل نرسیدن به باور ما می توانیم است

نظر شما