شناسهٔ خبر: 29954731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مرز سیران بند بانه تا یک ماه دیگر گشایش می یابد

به گزارش ایرنا بهمن مراد نیا عصر پنجشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر مسئولان استان کردستان به استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: سعی می شود

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا بهمن مراد نیا عصر پنجشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر مسئولان استان کردستان به استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: سعی می شود موانعی که از جانب دولت مرکزی عراق در مورد این مرز وجود دارد برطرف شود.
وی با اشاره به تفاهم نامه هایی که در سفر به سلیمانیه منعقد شده است اضافه کرد: در این تفاهم نامه ها چند موضوع مد نظر است که از جمله آن مشکلات مرز باشماق، استانداردها و قرنطینه کالاها است.
وی با بیان اینکه به دنبال رفع مشکلات و توسعه بازارچه های مرزی از جمله بازارچه سیف سقز هستیم افزود: هم از سوی ایران و دولت عراق محدودیت های در این رابطه وجود داشت که آنها متقاعد شدند از طریق دولت مرکزی پیگیری کنند.
وی گفت: این سفر از مدت ها قبل به دعوت هه‌ وال ابوبکر برنامه ریزی شده بود که در آن هیاتی متشکل از بخش خصوصی و دولتی استان برگزار شد و در سه روز انجام شد.
مرادنیا اضافه کرد: در این سفر شش کمیته در خصوص حل مشکلات موجود از جمله مرز رسمی باشماق و مسائل مربوط به سرمایه گذاری از سمت سرمایه گذار و مسائل مربوط به تیم های ورزشی و دانشگاهی تشکیل شد.
استاندار کردستان افزود: در روز دوم سفر از کارخانه سیمان، پالایشگاه و کارخانه فولاد سلیمانیه بازدید شد
وی با اشاره به اینکه زیرساخت ها یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این سفر بود، اظهار داشت: مسیر مرز باشماق چهاربانده تعریف شده است و ما نیز مسیر را آماده می کنیم که در نتیجه فاصله زمانی سلیمانیه تا سنندج به دو ساعت و نیم می رسد.
6108/3034
انتهای پیام

نظر شما