شناسهٔ خبر: 29954720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مخترعین و مبتکرین در طرح های خود نیازهای جامعه را در نظر بگیرند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: در ثبت و کاربردی نمودن اختراعات و ابتکارات باید نیازهای جامعه و بازار

صاحب‌خبر - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: در ثبت و کاربردی نمودن اختراعات و ابتکارات باید نیازهای جامعه و بازار فروش را در نظر گرفت. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در بیست و سومین جلسه شورای پارک علم و فناوری استان که صبح امروز (پنج شنبه) با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، افزود: برای کاربردی کردن هر ابتکار و اختراعی، داشتن بازار و رفع نیازهای جامعه بسیار مهم است، در این راستا شورای پارک علم و فناوری استان باید از نخبگانی که نقش مهمی در رفع نیازهای جامعه دارند و محصولاتشان برای بازارهای کشورهای همسایه نیز جذابیت دارد، حمایت لازم را انجام دهد.
وی همچنین برگزاری نمایشگاه ها و فن بازارهای مختلف در استان را جهت آشنایی نخبگان و سرمایه گذاران با نیازهای جامعه و ظرفیت های سرمایه گذاری بسیار مهم دانست.
ناصر حضرتی پر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی  هم در این جلسه از اختصاص اعتبارات لازم برای حل مشکلات پارک علم و فناری استان خبر داد و گفت: امسال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان 9 میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های علمی و فناورانه در استان تخصیص یافته که تا پایان سال جاری با تزریق این اعتبار وضعیت استان در این حوزه بهبود خواهد یافت.
حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی هم در این جلسه به فعالیت 23 شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان در حد توان و امکانات از این شرکت ها حمایت می کند.
وی در ادامه، اعطای تسهیلات مورد نیاز نخبگان، افزایش ارتباط دانشگاه ونخبگان با بخش صنعت و افزایش همکاری های علمی استان با کشورهای همسایه را از مهمترین سیاست ها و اولویت های پارک علم و فناوری استان عنوان کرد.
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما