شناسهٔ خبر: 29954703 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پرداخت ۱۱۲۳ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان یزدی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال ۱۱۲۳ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

پرداخت ۱۱۲۳ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان یزدی

به گزارش ایکنا از یزد، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد صبح امروز در نشستی با باجلان، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به بیان گزارشی از عملکرد صندوق امداد ولایت در استان یزد پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد ۱۷ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی به سه هزار و ۲۲ مددجوی تحت حمایت اعطا کرد.
وی افزود: طی شش‌ماهه نخست امسال ۱۱۲۳ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت شد، از مجموع هفت میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان تسهیلات اعطایی به نیازمندان سه میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال و چهار میلیارد و ۲۱ میلیون تومان در قالب وام کارگشایی پرداخت‌ شده است، ۶۲ درصد از وام‌گیرندگان مددجوی تحت حمایت و ۳۸ درصد نیازمندان موردی بوده‌اند.
مجید باجلان، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ارزشمند کمیته امداد در کنار ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان، اعطای وام قرض‌الحسنه بدون بهره است گفت: در سه سال گذشته پرداخت وام قرض‌الحسنه به صورت نظام‌مند و از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.
وی بابیان اینکه پرداخت وام به نیازمندان تحت حمایت برای مصارفی از جمله کارگشایی، درمان بیماری، هزینه تحصیلی و اشتغال پرداخت می‌شود، افزود: اساس‌نامه صندوق قرض‌الحسنه در اسفندماه ۹۴ به تصویب هیئت‌امنای کمیته امداد رسید و در خردادماه ۹۵ مجوز فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از طرف بانک مرکزی صادر شد.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با تأکید بر اهمیت ترویج قرض‌الحسنه در کشور گفت: کمیته امداد با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه سعی دارد این سنت نیکو را با بهره‌گیری از سپرده‌های مردمی، امکانات سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانک‌ها و مراکز دولتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در کشور توسعه و ترویج دهد.
وی بیان کرد: تکریم نیازمندان و حفظ کرامت آنان در ارائه وام قرض‌الحسنه در اولویت قرار دارد، کسانی که برای دریافت تسهیلات به این صندوق مراجعه می‌کنند افراد آسیب‌پذیر و محروم جامعه هستند، بنابراین شرایط اعطای وام به آنان آسان است.

انتهای پیام

نظر شما