شناسهٔ خبر: 29954519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد:

اربعین حسینی منشا اتحاد بین ملت ایران و عراق است

نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: امام حسین (ع) موجب اجتماع و قوت و قدرت شیعیان می‌ شود و اربعین حسینی منشا اتحاد بین ملت ایران و عراق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت ‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری»، امروز (پنج شنبه 22 آذر) در مراسم تجلیل از خدام و مسئولان مواکب اربعین حسینی اهواز، با بیان اینکه مرکبی که ملت ما را به حرکت وا می ‌دارد عشق به امام حسین (ع) است، اظهار کرد: اربعین حسینی منشا اتحاد بین ملت ایران و عراق است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه تمام مسیر از نجف تا کربلا به شهر حسینیه‌ ها تبدیل شده است، تصریح کرد: حسینیه‌ های بزرگ و آماده خدمت توسط عشایر و مردم ایجاد شده است.

 

وی همچنین با تقدیر از میهمان نوازی مردم عراق از زائران اربعین حسینی، افزود: احترام، اکرام و پذیرایی‌ مردم عراق بسیار خوب بوده تا جایی که از مردم برای پذیرایی و خدمت، از زائرین دعوت و اصرار کرده و در کمال احترام آنها را در آغوش جان می ‌گرفتند.

 

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه مجموعه حوزه اعم از حسینیه اعظم و مدرسه علمیه امام رضا (ع) همه در خدمتگذاری به امام حسین (ع) آماده هستند، اضافه کرد: تأمین تاسیسات زیربنایی همچون جاده و آب و برق انجام شده و نیاز بود، اما اکنون تمامی مسائل آماده و تجهیز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بین اهواز تا حمیدیه و دیگر شهرستان ها با 120 کیلومتر مسیر، قدم به قدم موکب برقرار شده و در آنها پذیرایی و مکان استراحت وجود دارد، عنوان کرد: امام حسین (ع) موجب اجتماع و قوت و قدرت شیعیان می‌ شود.

 

نظر شما