شناسهٔ خبر: 29954364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استانداری قزوین:

ایمن سازی جاده و آموزش رانندگان به کاهش سوانح جاده ای منجر می شود

قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای کاهش سوانح جاده ای باید آموزش مستمر و فرهنگ سازی در جامعه، ایمن سازی جاده ها و استاندارد سازی خودروها را جدی بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخزاد روز پنجشنبه در مراسم آغاز طرح زمستانی دستگاه های امدادی قزوین که در پلیس راه قزوین به زنجان برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین با قرار گرفتنم در مسیر استانهای شمال و شمالغرب کشور از موقعیت خاصی برخوردار است و ترافیک بالای محورهای مواصلاتی ایجاب می کند برای ایمن سازی جاده ها همواره برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: بروز سوانح به عوامل مختلفی بستگی دارد و جاده، خودرو و راننده در ایجاد آن نقش دارند و باید با اقدامات مناسب آموزشی و فرهنگی سازی برای نیروی انسانی، ساخت خودروهای استاندارد و ایمن در بخش خودرویی و ایمن سازی جاده ها نسبت به کاهش سوانح اقدام کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: با همکاری مجموعه ای از دستگاهها از جمله پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، هلال احمر، مدیریت بحران، رسانه ها تلاش کرده ایم آمار سوانح را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در سالهای اخیر با رفع نقاط حادثه خیز، حضور موثر پلیس در جاده ها، اعمال قانون و فرهنگ سازی و فعال کردن ایستگاههای و پایپاههای پلیس راه و امداد و نجات هلال احمر و اورژانس سرعت حضور در صحنه حوادث افزایش یافته و میزان خسارتهای جانی بشدت گاهش یافته است.

فرخزاد گفت: با عتامل و هماهنگی خوب دستگاههای خدمات رسان شاهد موفقیت در برنامه های امداد و نجات و کاهش سوانح هستیم و این روند با تقویت برنامه های آمزوشی باید ادامه یابد.

معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: امدادگران دستگاههای مختلف از جمله هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، راهداری و پلیس راه با تلاش شبانه روزی خود توانسته اند خدمات ارزشمندی در راهها ارائه کنند و با نجات جان انسانها اجر و پاداش معنوی را نیز نصیب خود کنند.

افزایش ۱۳ درصد ترافیک جاده های استان قزوین

در ادامه سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین از افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده های استان قزوین خبرداد و اظهارداشت: تلفات جاده ای استان هم در یک سال گذشته هفت درصد و سوانح ۱۳ درصد کاهش یافته است.

بیگلری بیان کرد: سال گذشته ۱۶ هزار نفر در سوانح جاده ای در کشور و ۲۷۶ نفر در استان قزوین جان باختند که با کاهش ۹۵ درصدی روبرو شدیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: طرح زمستانی پلیس از ۲۲ آذر تا ۲۲ اسفند ماه امسال در همه محورهای مواصلاتی استان قزوین اجرا می شود.

در ادامه با رژه خودروهای امدادی طرح زمستانی در راههای استان قزوین آغاز شد.

نظر شما