شناسهٔ خبر: 29954152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

علمِ دانش‌آموز باید به مهارت و توانایی تبدیل شود

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت:علمِ دانش‌آموز باید به مهارت و توانایی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت:علمِ دانش‌آموز باید به مهارت و توانایی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،همایش مدیران و معاونان پشتیبانی ادرات آموزش ‌و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مازندران صبح امروز با موضوع «بهبود وضعیت اقتصادی آموزش‌وپرورش‌‌« با حضور مهندس منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد. این همایش از آنجا اهمیت دارد که آموزش و پرورش با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از 95 درصد از بودجه و اعتبار آموزش و پرورش صرف حقوق و دستمزد می‌شود.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این گردهمایی، رسالت آموزش‌ و پرورش را «آموزشِ تربیت» توصیف و تأکید کرد: توقع و انتظار ما توجه به این رسالت و پرهیز از رفتارها و ارتباطات متفرق و پراکنده است که مانع اِشراف کامل به مسایل اداره و مدرسه می‌شود.

وی همچنین افزود: یادگیری حقیقی وقتی حاصل می‌شود که میان داده‌هایی که به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، ارتباط وجود داشته باشد به این معنا که دانش‌آموز بتواند آگاهانه بین مطالب جدیدی که آموخت و مطالب پیشین، ارتباط منطقی برقرار کند و اگر میان این آموخته‌ها ارتباط برقرار شود، یادگیری و آموزش ما نتیجه و حاصل خواهد داشت وگرنه در حال هدر دادن انرژی خودمان، انرژی و توان دستگاه و همچنین وقت و زمان هستیم.

نیکزاد یادگیری پایدار را علاوه بر توان ارتباط برقرار کردن میان داده‌ها، نیازمند این دانست که علم دانش‌آموز به عمل و داده‌هایش به توانایی تبدیل شود تا آنچه را که می‌داند و آنچه را که آموخت، بتواند در عمل و در کارهای جاری‌ روزانه استفاده کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش « ایجاد خلاقیّت و خلّاق کردن دانش‌آموزان» را مهم‌ترین هدف  آموزش  برشمرد و گفت: بخشی از خلاقیت دانش‌آموزان می‌تواند اکتسابی باشد که آموزش‌وپرورش می‌تواند آن را در دانش‌آموزان ایجاد کند تا بتوانند با توجه به خلاقیت، داده‌هایشان را تحلیل کنند و به اقتضای زمان و مکان تصمیم درست بگیرند.

وی با بیان اینکه شروع خلاقیت از تخیل است، افزود: دانش‌آموز باید در فضایی قرار گیرد که تخیل‌اش را به تصوّر و سپس به تجسّم و در نهایت به تفکر و خلاقیّت تبدیل کند و دانش‌آموز خلاق کسی است که  سازگار با محیط دینی، عرفی و اجتماعی تربیت شود.

این مدیر با تأکید بر ضرورت توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و رشد همه‌جانبه آنها، ادامه داد: تمامی فعالیت‌هایی که برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود، اگر با هم ارتباط منطقی داشته باشد، دانش‌آموزان ‌در ترازِ  سند تحول بنیادین تربیت می‌شوند.

 

انتهای پیام

نظر شما