شناسهٔ خبر: 29953872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین:

اگر فاصله فقر و غنی زیاد باشد نمی‌توانیم بگوییم اقامه کننده نماز هستیم

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اگر عدالت ضریب بالایی در جامعه داشت، فاصله طبقاتی نبود و جامعه دچار فقر و فلاکت نبود، یعنی نماز را اقامه کرده‌ایم؛ اقامه نماز را این طور باید ببینیم و اگر فاصله فقر و غنی زیاد باشد نمی‌توانیم بگوییم ما اقامه کننده نماز هستیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در اجلاسیه استانی نماز که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: نباید فقط بگوییم نماز را ببینیم و جاذبه‌های دیگر دین را نبینیم، بلکهباید همه را کنار یکدیگر ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: نماز ستون دین است یعنی همه دین با آن ساماندهی می‌شود و ابعاد زندگی انسان‌ها با نماز سامان می یابد و در مسیر درست قرار می‌گیرد.

امام جمعه قزوین  ادامه داد: همان طور که نماز ستون دین است، ولایت هم ستون نماز است. امام باقر(ع) فرمودند دین پنج ستون دارد اما ولایت از همه افضل است.

وی اظهار کرد: لقمان به فرزندش گفت هر چیزی علامتی دارد و با آن شناخته می شود، دین ‌داری نیز سه علامت دارد که شامل علم، ایمان و عمل به دستورات دینی است و برای هر عامل به دستورات دینی سه علامت است که اقامه نماز، روزه‌ داری و پرداخت زکات است و اگر این سه علامت در کسی بود، دین‌دار است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: در منابع دینی تاکید شده شیعیان را با سه چیز امتحان کنید که یکی از آنها دغدغه نماز است. همان طور که پیغمبر(ص) موقع نماز حالشان دگرگون می‌شد ما نیز موقع نماز هر کاری انجام دهیم، برکت ندارد و باید تعطیل شود.

وی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم همه مسئولان دغدغه‌مندف برای اقامه نماز پای کار هستند و وقتی آنان برای امر دین و نماز ورود پیدا می‌کنند، بسیار ارزشمند است و اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر عدالت ضریب بالایی در جامعه داشت، فاصله طبقاتی نبود و جامعه دچار فقر و فلاکت نبود، یعنی نماز را اقامه کرده‌ایم؛ اقامه نماز را این طور باید ببینیم و اگر فاصله فقر و غنی زیاد  باشد نمی‌توانیم بگوییم ما اقامه کننده نماز هستیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: وحدت و همدلی از مصادیق برجسته حبل‌الله است و اگر بر اساس موازین دینی و الهی خیرخواه، مصلح و رفیق یکدیگر بودیم نماز را با شایستگی اقامه کرده‌ایم.

 

نظر شما