شناسهٔ خبر: 29953735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توجه سازمان میراث‌فرهنگی به افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز پنج شنبه ۲۲ آذر ۹۷ در مراسم بهره برداری از فاز دوم سامانه یکپارچه فروش بلیط الکترونیکی موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در تخت جمشید در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این فروش بلیط به صورت دستی انجام می‌شد که علاوه بر نیروی انسانی بسیار زیاد، رضایت مندی کافی برای گردشگران ایجاد نمی‌کرد، با راه اندازی سامانه فروش الکترونیک در چند کاخ موزه تهران این حرکت ادامه یافت و امروز شاهد بهره برداری از این سامانه در تخت جمشید هستیم.

وی افزود: راه اندازی این سامانه صحت و سلامت کار را ارتقا می‌دهد و باعث افزایش سطح ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود، همچنین با توجه به اینکه گردشگران در سراسر دنیا بلیط اماکن و سایت‌های تاریخی را به عنوان یادگاری نگهداری می‌کنند، تمهیداتی پیش بینی خواهد شد تا بلیط الکترونیکی به گونه‌ای باشد که امکان نگهداری آن وجود داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: راه اندازی سامانه فروش بلیط الکترونیک اقدام بسیار خوبی است و امیدواریم این سامانه در سایر سایت‌های تاریخی کشور نیز به زودی راه اندازی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: سایت‌های تاریخی به ویژه تخت جمشید علاوه بر اینکه بنا‌های تاریخی ارزشمند برای همه بشریت است نشان از مهندسی عمیقی دارند که در اینجا به کار رفته است، این بنا‌ها حامل پیام‌های بزرگ انسانی هستند، استفاده از کلمه دروازه ملل در تخت جمشید اوج ارتباطات انسانی را نشان می‌دهد و بر این نکته اشاره دارد که بیش از ۲۵۰۰ سال پیش ملت ایران به این موضوع توجه داشته اند، نیاکان ما صلح دوست بودند و به ارتباط بین اقوام و انسان‌ها اهمیت می‌دادند، همکاران ما با تمام وجود از این آثار تاریخی نگهداری و حفاظت می‌کنند.

مونسان اضافه کرد: استفاده از ابزار‌های نوین برای افزایش سطح خدمات و ارتقای کیفیت در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد، تلاش داریم با ابزار‌های نرم افزاری تاریخ را در اینجا بازگو کنیم چراکه باید از حداکثر تکنولوژی برای بازگو کردن تاریخ به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی استفاده کنیم، استفاده از گوشی‌های راهنما که در نوروز ۹۷ شاهد آن بودیم اقدام بسیار موثری بود که باعث شد توضیحات استاندارد به گردشگران ارائه شود، همچنین کاری با تلفیق نور و صدا در تخت جمشید در حال انجام است تا آنچه در گذشته در تخت جمشید رخ داده است به گردشگران نشان داده شود.

همچنین مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با قدردانی از اقدامات سازمان میراث فرهنگی در این دوره گفت: برای نخستین بار در سال‌های گذشته، دولت ردیف بودجه مشخصی برای تخت جمشید و پاسارگاد در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده است و به زودی ورود میلیاردی سرمایه را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/چ

صحبت های رئیس سازمان میراث فرهنگی  در فارس

 

نظر شما