شناسهٔ خبر: 29953611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خدمات دولت به مناطق زلزله زده کم نظیر و در مواردی بی نظیر بوده است

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: خدمات دولت به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه کم نظیر و در مواردی بی نظیر بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه بهرام سلیمانی مدیرکل دفتر سیاسی استانداری کرمانشاه در آئین تودیع و معارفه معاونین فرمانداری سر پل ذهاب که امروز با حضور اعضای شورای اداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته اظهار داشت: وقوع زلزله ۲۱ آبانماه سال گذشته و وسعت و عمق فاجعه سبب شد تا وضعیت عمومی این شهرستان برای مدتی از حالت عادی خارج شود و تمامی مسائل را تحت الشعاع قرار دهد.
وی تصریح کرد: خدمات دولت به مناطق زلزله زده کم نظیر و در مواردی بی نظیر بوده است؛ هرچند کار‌های بزرگی که تا کنون در این راستا صورت گرفته است؛ در مقابل عظمت مردم سرپل ذهاب کوچک است.
سلیمانی ادامه داد: اگرچه اولویت موضوع بازسازی مناطق زلزله زده بر کسی پوشیده نیست و به عنوان یکی از اهداف اصلی در استان و حتی کشور مد نظر قرار دارد، اما انتظار می‌رود سایر مسائل و حوزه‌های شهرستان از جمله حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز بتواند همپای حوزه عمرانی و برنامه ریزی، فعالیت‌های خود را ادامه دهد و نسبت به تحقق اهداف دولت در این بخش نیز اقدام گردد.
وی تاکید کرد: در این راستا توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از وقوع زلزله و تلاش و برنامه ریزی به منظور کاهش تاثیرات اجتماعی این موضوع بر زندگی افراد، از جمله مقوله‌های مهم در شهرستان است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دفتر سیاسی استانداری با اشاره به اشتیاق جوانان و افراد تحصیلکرده شهرستان سرپل ذهاب برای حضور در عرصه فعالیت‌های سیاسی، این امر را یکی دیگر از مشخصات بارز و مثبت این شهرستان دانست و افزود: از همین رو تلاش برای بهره گیری از این شور و اشتیاق در راستای توسعه شهرستان و به ویژه توسعه شاخص‌های سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس این فعالیت‌ها در صورتی که در یک فضای توام با همدلی و مسالمت و همراه با نقد سازنده صورت گیرد، می‌تواند منشاء آثار مثبت باشد لذا امیدواریم فرمانداری سرپل ذهاب از این پتانسیل برای بهبود شرایط موجود شهرستان نهایت بهره برداری را داشته باشد.
وی در ادامه ضمن قدردانی از خدمات موثر مراد کرمی معاون پیشین فرمانداری سر پل ذهاب گفت: تغییراتی در چارت فرمانداری‌ها بوجود آمد که در نتیجه آقایان: حسن پیرکرمی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و ایوب عبداللهی به عنوان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی توسط فرماندار محترم پیشنهاد و پس از بررسی منصوب شدند که امیدواریم نتیجه تغییرات و جابجایی ها، پویایی بیشتر و خدمت مناسب‌تر به مردم به عنوان ولی نعمتان ما مدیران را به همراه داشته باشد.
سلیمانی تاکید کرد: از معاونین جدیدالانتصاب انتظار داریم در حوزه ماموریت و مسئولیت خود موضوع اعتماد مردم به نظام و دولت را در دستور کار قرار دهند و تمام کار‌های مثبت و موثری را که در کشور صورت می‌گیرد به اطلاع مردم برسانند و در همین زمینه استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد شهرستان و برقراری ارتباط و تقویت آن‌ها می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی موثر واقع شود.
وی همچنین حفظ ارتباط دو سویه مجموعه دولت با قشر جوان اعم از دانشجویان، ورزشکاران، هنرمندان و ... را در ایجاد همدلی میان این گروه‌ها و درک متقایل از یکدیگر به منظور رشد آرامش فکری و روانی شهرستان در فضای پس از زلزله بسیار موثر عنوان کرد.
وی در ادامه خطاب به پیرکرمی معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیان داشت: وجود پیروان مذاهب مختلف در شهرستان و همزیستی مسالمت آمیز آن‌ها در طول تاریخ یکی از نکات مثبت شهرستان سرپل ذهاب می‌باشد؛ لذا تقویت همبستگی‌های اجتماعی و تعامل مثبت و سازنده میان گروه‌های مختلف در شهرستان از جمله دیگر انتظارات از مجموعه سیاسی شهرستان می‌باشد.
مدیرکل دفتر سیاسی استانداری کرمانشاه همچنین تصریح کرد: تمام تلاش ما بایستی در راستای خدمت به مردم و امیدوار ساختن آنان به نظام برآمده از خون شهید ان باشد؛ زیرا جلب رضایت مردم و ارتقاء دلبستگی و امیدواری آنان به نظام مهمترین رسالت ما مدیران و مسئولین است
وی همچنین در این مراسم با اشاره با اشاره به ویژگی‌های شهرستان سرپل ذهاب گفت: شهرستان سرپلذهاب یکی از مهمترین شهرستان‌های غرب استان است که به دلیل برخورداری از جمعیت، همزیستی مسالمت آمیز گروه‌های قومی و مذهبی، فعالیت گروه‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین قرار گرفتن در مسیر راه کربلا، داشتن مرز مشترک با کشور عراق و ... از جایگاه ممتازی در استان برخوردار است.

نظر شما