شناسهٔ خبر: 29953326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

محصول شگفت انگیز یک دگردیسی کامل

نگاه «بیل» به مهمترین اسکار

صاحب‌خبر -

بانی فیلم، گروه سینمای جهان – وصال روحانی: کریستین بیل آمریکایی که پر سروصداترین رل زندگی اش فرو رفتن در قالب مرد خفاشی در سه گانه بت منی کریستوفر نولان بوده و یک اسکار نقش دوم مرد را در سال ۲۰۱۰ به خاطر بازی در فیلم «بوکسور» تصاحب کرد، امسال به سوی مجسمه طلایی پررنگ تری خیر برداشته و آن اسکار نقش اول مرد است. او امید دارد فرو رفتن اش در قالب دیک چنی معاون رییس جمهوری پر قدرت آمریکا در زمان ریاست جورج دبلیو بوش در فیلم «معاون» وی را به توفیق مذکور برساند.
«Vice» را آدام مک کی کارگردانی کرده که چون فیلم قبلی اش به نام «کوتاهی بزرگ» در سال ۲۰۱۵ نامزد ۵ جایزه اسکار شد. امیدها در خصوص نامزد شدن بیل برای جایزه مورد بحث فزونی گرفته است. البته بیل کار آسانی ندارد و به جایزه ای چشم دوخته که بردلی کوپر، رایان گاسلینگ، استیو کارل و رابرت ردفورد مشهور نیز امید بسیاری به آن بسته اند.
آنچه شانس های بیل و امیدهای او را برای اسکاری شدن افزایش می بخشد، گریم فوق العاده و باورنکردنی و وسیعی است که بر چهره او صورت گرفته تا شبیه به دیک چنی واقعی شود و او البته بیش از ۳۰ کیلو هم به وزن بدنش افزوده تا مثل چنی چاق شود و کوتاهتر از چیزی جلوه کند که واقعاً هست. ابعاد این دگردیسی واقعی به قدری جالب و دور از انتظار و حیرت آور است که با دیدن صحنه های فیلم نمی توان باور کرد ایفاگر رل چنی همان کریستین بیل ترکه ای و متفاوت و آدمی است که سال ها با نقش های عمدتاً مرتبط با فیلم های حادثه ای و جنایی و درام های ملایم و یا عمیق شناسایی شده و براساس آن به شهرت رسیده است. به واقع در میان بازیگران مشهور سال های معاصر که با سلاح گریم و تغییر عظیم شرایط جسمانی شان کاملاً تبدیل به انسانی دیگر شده اند، بیل با فیلم «Vice» بدل به یکی از پیشتازان و نمونه های نخست و ارشد می شود.
منبع: Esquire

نظر شما