شناسهٔ خبر: 29953219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان

هفت وزیر هفته آینده به کمیسیون های تخصصی مجلس می روند

تهران- ایرنا- وزیران امور اقتصادی و دارایی، کشور، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، دادگستری و جهادکشاورزی هفته آینده برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس در نشست مشترکی با معاون حقوقی رییس جمهوری، رضا رحمانی وزیر صنعت، رییس سازمان تعزیرات و دیگر دستگاه های نظارتی و مسئول، موضوع بدهی ها و تعهدات شرکت های خودروساز و علت انجام نشدن به موقع تعهدات آنها را بررسی می کنند.
اعضای این کمیسیون همچنین در نشست مشترکی با مسئولان ذیربط، آلودگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد شهر بابک کرمان را بررسی می کنند.

**طرح ساماندهی نیروهای وزارت نفت در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس طرح ساماندهی نیروهای قراردادی وزارت نفت را سه شنبه آینده در این کمیسیون بررسی می کنند.
ادامه بررسی لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی توسط دستگاه های اجرایی و حذف شرکت های پیمانکار نیز در دستور کار هفته آینده کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

** دژپسند به کمیسیون اقصادی مجلس می ر.ود
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی دوشنبه آینده برای پاسخ به سوال علی ادیانی نماینده قائمشهر به کمیسیون اقتصادی مجلس می رود.
قرار است تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذرچلیک توسط سازمان خصوصی سازی نیز در جلسه این کمیسیون بررسی شود.
بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان درخصوص نحوه اجرای بند (ب) ماده (17) قانون برنامه ششم توسعه با حضور عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس دیوان محاسبات در دستور کار یکشنبه آینده این کمیسیون قرار دارد.

** حادثه تروریستی چابهار در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می شد
حادثه تروریستی چابهار سه شنبه آینده با حضور مسئولان ذیربط در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می شود.
اعضای این کمیسیون قرار است بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی درخصوص اظهارات ظریف وزیر امور خارجه درباره پولشویی در ایران را در این کمیسیون بررسی کنند.

** وزیر کشور به کمیسیون شوراها می رود
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز برای پاسخ به سوال 11 نماینده سه شنبه آینده به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می رود.
قرار است طرح الحاق به ماده 23 قانون نحوه فعالیت احزاب با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، کشور، خانه احزاب و مرکز پژوهش های مجلس یکشنبه آینده در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی شود.
همچنین قرار است نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی ها، با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح وزارت کشور وزارت اطلاعات نیروی انتظامی مرکز پژوهش های مجلس و خانه احزاب در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

**رحمانی به کمیسیون صنایع می رود
قرار است رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سوال 6 نماینده سه شنبه آینده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور یابد.
گزارش هیات تحقیق و تفحص از علمکرد شرکت مس ایران نیز یکشنبه آینده در کمیسیون صنایع مجلس قرائت می شود.
همچنین جمع بندی گزارش تهیه شده درخصوص پیام رسان تلگرام براساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در جلسه یکشنبه آینده این کمیسیون بررسی می شود.

**وزیران ورزش و راه به کمیسیون عمران می روند
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به منظور ارایه عملکرد هشت ماهه این وزارتخانه در قانون بودجه سال 97 و نیز پاسخگویی به سوال محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم سه شنبه آینده به کمیسیون عمران مجلس برود.
همچنین قرار است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای بررسی عملکرد هشت ماهه این وزارتخانه در قانون بودجه سال 97 و پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در این کمیسیون حضور یابد.

**آوایی به کمیسیون قضایی می رود
علیرضا آوایی وزیر دادگستری سه شنبه آینده برای پاسخ به سوال 4 نماینده به کمیسیون قضایی مجلس می رود.
بحث و بررسی پیرامون موضوع اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و حذف اعدام با حضور مقامات و مسئولان دستگاه های ذیربط نیز در دستور کار یکشنبه آینده این کمیسیون است.

**حجتی به کمیسیون کشاورزی می رود
وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوالات استیضاح کنندگان خود سه شنبه آینده در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور می یابد.
مشکلات و اثرات نامطلوب قیمت گذاری های دستوری محصولات دارویی و واکسن صنعت های دامپروری و مرغداری ها و تولیدات دامی نیز یکشنبه آینده در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می شود.
سیام*9121*2025

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما