شناسهٔ خبر: 29952868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها:

تروریسم بین مردم و نظام شکاف ایجاد نخواهد کرد

تهران- ایرنا- نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها با اشاره به حادثه تروریستی 15 آذر در مقر فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار گفت: وطن دوستی ریشه در تاریخ مردم سیستان و بلوچستان دارد و نمی شود با فتنه و تروریسم بین مردم و نظام شکاف ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شه بخش گرگیج روز پنجشنبه در جلسه برگزاری انتخابات دومین سال دوره پنجم هیات رئیسه شورای عالی استان ها در محل ساختمان قدیم مجلس با قرائت بیانیه ای درباره حادثه تروریستی 15 آذر در مقر فرماندهی انتظامی چابهار افزود: وطن دوستی و تعلق به سرزمین آبا و اجدادی به عنوان یک باور معنوی ریشه در تاریخ مردم سیستان و بلوچستان دارد و این ارزش یک رکن اساسی در حیات طیبه و امور فطری است و نمی شود با فتنه و تروریسم بین مردم و نظام شکاف ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: حادثه تروریستی 15 آذر در مقر فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار دل هر دردمندی را به درد آورد و قطعا صلابت مردم استان سیستان و بلوچستان در مقابل توطئه های دشمن مستحکم تر و نفرتشان از دشمن مشترک بیشتر و عقد اخوتشان بدون تزلزل خواهد ماند.
نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر سیستان و بلوچستان در طول تاریخ نسبت به جاهای دیگر از کشور محرومیت ها و عقب ماندگی ها محسوس و ملموس تر و در زیرساخت ها و سایر شاخص های زندگی وضعیت مطلوبی ندارد اما هرگز به بهانه عدم توسعه یافتگی اجازه نمی دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.
گرگیج افزود: خودمان در چهارچوب قانون و به صورت رسمی مطالبه گری کرده، ایمان داریم که دولتمردان غیور جمهوری اسلامی ایران یاران صدیقی برای رفع محرومیت ها و کاستی های موجود هستند.
وی به عنوان نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در پارلمان محلی از همه دستگاه های ذی مدخل خواست با قاطعیت ورود پیدا کنند و پس از شناسایی عاملان این حادثه و شبکه های ایجاد شده آنان در مرزهای خارج از کشور با دیپلماسی مقتدرانه شاهد از بین بردن گروه های محارب باشیم.

*ریشه گروه های محارب باید خشکانده شود
نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها گفت: همه می دانیم انصارالفرقان، این گروه فریب خورده نه تنها بویی از مودت نبرده اند بلکه منفورترین چهره های بشری در جامعه هستند و هرگز از حربه های ننگین آنها غافل نبوده ایم.
وی افزود: در شبکه های خارجی افراد وابسته به این گروه که در مرزهای خارج از ایران هستند خود را حامی مردم منطقه می دانند و نام تروریسم را «جهاد» لقب می دهند و از اسلام مایه می گذارند، اسلامی که معنایش صلح و سلامتی و مودت است نه کشتار و قتل افراد بی گناه و کودک و مادران.
گرگیج در این بیانیه از ورود بدون فوت وقت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و دستگاه قضا و همراهی مردم منطقه در شناسایی عاملان این حادثه و سایر نهادها قدردانی کرد و گفت: بر دولت های اسلامی و کشورهای همسایه واجب است که ریشه این گروه ها را از مرزهای کشور خود بخشکانند و همانند ملت و دولت ایران همصدا لانه های خباثت آنها را محو کنند تا مردم با طمانینه خاطر و جهانی امن و با صلح وصفا کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

* گروه های محارب دست پرورده کینه توزان ایران اسلامی هستند
نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: زمزمه امروز من نام شهید است که مشق شب فرزندان وطنم در 15 آذر 97 روی آن نوشته شد. شهید یعنی حضور در برابر شاهد درسی که از کربلای حسین و در بدر و حنین از سرزمین پیغمبر تا فلات و فرات های ایران و ساحل نیلگون چابهار راه درازی نبود.
گرگیج افزود: مسیری است کوتاه و مکتبی به نام عشق و صیانت از وطن، قطره های سرخی از خون خدا، با خون خفتند و رنج را از ما بردند، سردار و محافظ وطن داریوش رنجبر، آن فرزند فارس که جوی خونش راه افتاد و به برکت آن سلامش به درختان خوش قامت بلوچستان رسید تا در سایه سارش ما خوش بیاساییم. و رفیقش که خوش درخشید و جانش را بذل کرد و به اصالتش همه بالیدند. که فرزند بلوچ در دفاع از وطن با ایثار جانش حق تقدم در شهادت را پذیرفت. آن فرزند بلوچستان ناصر درزاده که سربازی بود و خدا سردارش کرد.
وی تاکید کرد: دست های پلید و فکرهای مسخ شده ای که رانده و مانده شده از وطن خویش و جیره خواران مزدوران زمانند و آرامش و امنیت بلوچستان را چون خار چشم خویش می دانند دست به چنین اعمال ننگینی می زنند و افسوس که منفورترین تفکرهای بشری برای رسیدن به مقاصد خویش به ریختن خون همنوع خود و سلب حیات اقدام می کنند. هزاران نفرت به این تفکر شوم که به آن رنگ و بوی وطن پرستی و مذهبی می دهند و خود را گروه انصار الفرقان ملقب کردند. همگان می دانند آنان دست پرورده شیاطین و ضد مکتب بشری و دشمنان قسم خورده اسلام و کینه توزان ایران اسلامی اند که در انجماد فکری به سر می برند زیرا مکتب مردم این دیار مشقی است که شهادت کلید واژه آن است.
اجتمام *9185 * 3063

نظر شما