شناسهٔ خبر: 29952731 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی موزه‌ها و اماکن تاریخی

مراسم بهره‌برداری از مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از نمایندگان مجلس در محوطه میراث جهانی تخت جمشید برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ با توجه به تأکید سازمان جهانی گردشگری بر تحول دیجیتال در ارائه خدمات به عنوان شعار سال ۲۰۱۸ و به منظور ارتقای کیفیت و سهولت دسترسی گردشگران خارجی و داخلی به بلیت موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، این سرویس به همت مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی راه اندازی شده است.
در این مرحله از توسعه سامانه، اماکن پر بازدید استان فارس اعم از تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، سعدیه، حافظیه، حمام وکیل و ارگ کریم‌خانی مجهز به زیرساخت فروش الکترونیکی شده است.
پیش از این در مرحله اول، مجموعه های سعدآباد، نیاوران، کاخ گلستان و موزه ملی ایران به این امکان مجهز شده اند.
استندهای الکترونیکی فروش خودکار بلیت، گیشه‌های الکترونیکی و گیت‌های کنترل تردد خودکار از جمله تجهیزاتی هستند که در کنار سامانه یکپارچه نرم افزاری فروش بلیت نصب و راه اندازی شده اند.
با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسعه سامانه در کلیه اماکن تاریخی پربازدید استانهای کشور تا پایان سال ادامه خواهد یافت و فروش اینترنتی بلیت موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در پرتال جامع گردشگری کشور در دسترس عموم گردشگران قرار خواهد گرفت.
با توجه به مجموعه اقدامات فنی انجام گرفته، مرکز فناوری اطلاعات سازمان آمادگی خود را برای ارائه وب سرویس فروش بلیت موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به کلیه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به ویژه حوزه گردشگری اعلام کرده است.

نظر شما