شناسهٔ خبر: 29952707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشست مسئولین انجمن های فرهنگی هنری مه ولات با مدیریت اداره آموزش و پرورش

نشست هم اندیشی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان مه ولات با مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان مه ولات برگزار شد.

صاحب‌خبر -
فرهنگ و هنر باید وارد محیط آموزشی شود/تعامل اداره ارشاد اسلامی با آموزش و پرورش رشد و تجلی فرهنگ و هنر را به ارمغان می‌آورد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد  ، عسکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مه ولات در این نشست   با بیان اینکه تعامل میان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید مستمر باشد گفت:تعاملات سازنده میان این دو نهاد باعث رشد و تجلی فرهنگ و هنر می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت برای مدیران و معلمین باعث ترویج امور فرهنگی و هنری می‌شود.
 

فرهنگ و هنر باید وارد محیط آموزشی شود

صداقتی مدیر اداره آموزش و پرورش مه ولات در این دیدار با بیان اینکه مدارس در آموزش و پرورش پتانسیل بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ و هنر و ترویج آن می‌باشد، گفت: ما باید با برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی هنری در داخل مدارس فرهنگ و هنر را به مدارس وارد کرده و دانش آموزان با این حوزه بیش‌تر از پیش آشنا شوند.
 
وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم از اساتید فرهنگی و هنری برای آشنایی دانش آموزان با رشته‌های فرهنگی و هنری استفاده کنیم.
 

فرهنگ سازی در معرفی و ترویج حوزه فرهنگ هنر قدم اول است

 

پسندیده مسئول انجمن موسیقی مه ولات در این دیدار گفت: فرهنگ سازی در حوزه فرهنگ و هنر به عنوان قدم اول در این حوزه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی در میان مردم زمینه را برای معرفی و شناسایی استعداد‌های این حوزه را به ارمغان می‌آورد.
 

استعدادیابی در مدارس گامی در اعتلای فرهنگ و هنر است


حسینی مسئول انجمن شعر و ادب  مه ولات در این دیدار با بیان اینکه مدارس مکانی برای شکوفایی استعداد است، گفت: بها دادن به دانش آموزان و داشتن دغدغه فرهنگی هنری مسئولین و مدیران آموزش و پروش باعث شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان شده و این امر در ادامه باعث موفقیت و پیشرفت در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ و هنر بسیار مظلوم واقع شده و به علت بها ندادن به آن بسیاری از افراد که استعداد‌های خوبی داشتند، از بین رفته اند و این ضربه به مجموعه فرهنگ و هنر مه ولات می‌باشد.

فرصتی برای فرهنگ و هنر وجود ندارد


بنایی مسئول انجمن نمایش مه ولات با انتقاد نسبت به اینکه اولویت برای فرهنگ و هنر وجود ندارد، گفت: متاسفانه به همین دلیل افراد از فرهنگ و هنر دوری می‌کنند و این امر باعث ضربه به پیکره مجموعه فرهنگی و هنری شهرستان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر تاثیر بسزایی در موفقیت در زندگی دارد، تصریح کرد: باید دغدغه ما فرهنگ و هنر و رسیدن به نتیجه باشد و از آمار و ارقام‌های که هیچ سودی ندارد، دوری شود.

حمایت معنوی از هنرمندان باعث دلگرمی و تشویق آنان می‌شود


موسوی مسئول انجمن خوشنویسان مه ولات در این دیدار با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسان مه ولات در سال ۹۴ در انجمن خوشنویسان کشور به ثبت رسیده است، گفت: حمایت‌های معنوی مسئولین از انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان باعث دلگرمی آنان شده و در ادامه انجمن‌های فرهنگی هنری شهرستان با قدرت و انرژی بیشتری در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنرمند به عنوان یک سرمایه در جامعه تلقی می‌شود، تصریح کرد: تشویق کردن دانش آموازان به حوزه فرهنگ و هنر یکی دیگر از اهرمی است که باعث ترویج فرهنگ و هنر می‌شود.
 

هنر و هنرمند مورد بی مهری قرار گرفته اند


علیپور نماینده هنرمندان مه ولات در این دیدار با بیان اینکه هنر و هنرمند مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: متاسفانه به جایگاه هنر بها داده نشده و این امر باعث دلسردی هنرمند می‌شود.

وی با تاکید براینکه خروجی جلسات باید قابل لمس باشد، تصریح کرد: فراهم سازی بستر مناسب برای ادامه راه فرهنگ و هنر از دیگر اقداماتی است باید انجام شود.
 

از ورود سیاست به فرهنگ و هنر خودداری شود


محدثی مسئول انجمن داستان نویسان مه ولات در این دیدار با اشاره به اینکه باید از ورود سیاست در دنیای فرهنگ و هنر جلوگیری شود، گفت: متاسفانه در بعضی از موارد سیاسی کاری باعث دلسردی هنرمند شده و باعث می‌شود هنرمند از فرهنگ و هنر دوری کند.

محدثی با تاکید براینکه اقدامات لازم در راستای ثبت انجمن داستان نویسان در سامانه انجمن ادبی کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: اهرم تشویق از عواملی است که در رشد و تعالی فرهنگ و هنر نقش بسزایی دارد و باید از پتانسیل آموزش و پرورش در این حوزه به بهترین نحو استفاده شود.


زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در مه ولات تقویت شود


همتی مسئول انجمن عکاسان مه ولات در این دیدار با اشاره به اینکه در اولین قدم زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان باید تقویت شود، گفت: توجه به اصول و اساس امور فرهنگی و هنری باعث می‌شود به حوزه فرهنگ و هنر خدشه وارد نشود و این مسیر با مشکلات رو به رو نشود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه در پایه و اساس حوزه فرهنگی و هنری کم و کاستی داشتیم امروزه شاهد هستیم در مواقع برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری با مشکلاتی روبه رو شویم.


از ظرفیت مسئولین انجمن‌های فرهنگی و هنری استفاده شود


لطفی مسئول انجمن هنر‌های تجسمی مه ولات در این دیدار با بیان اینکه بهتر است از ظرفیت‌های انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان به نحو احسن استفاده شود، گفت: می‌توان از استعداد‌های انجمن برای شناسایی و شکوفایی استعداد‌های نهفته در مجموعه آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی تصریح کرد: انجمن هنر‌های تجسمی آمادگی دارد تا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش با برگزاری کلاس‌های استعدادیابی و شناسایی استعداد‌های این حوزه به پیشرفت و ارتقای مجموعه فرهنگی هنری شهرستان کمک نماید.

انتهای پیام// م.م

نظر شما