شناسهٔ خبر: 29952697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صبح امروز رخ داد;

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارس آباد برگزار شد

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارس آباد بازسازی و اصلاح شبکه های آب و فاضلاب را ضروری دانست و تصریح کرد: علل بسیاری از مشکلات کمی و کیفی آب شرب و فاضلاب شهری به فرسودگی و بلااستفاده شدن امکانات و تجهیزات زیرساختی بر می گردد و ضرورت اصلاح این شبکه ها در وضعیت فعلی محسوس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارس آباد پیش از ظهر امروز پنج شنبه با حضور فرماندار،معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی ،رئیس مرکز بهداشت و درمان،نماینده دادستان و سایر مدیران و روسای ادارات و نهادهای مرتبط ، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این نشست کیفیت تولید نان،آب شرب ، کشتار دام و طیور و تنظیف عمومی و جمع آوری زباله را در بهداشت و سلامت جامعه بسیار بااهمیت دانست و تاکید کرد: موارد مذکور جزو الزامات سلامت و امنیت غذایی شهروندان هستند و سهم بسزایی در بهداشت جامعه ایفا می کنند.

علایی بحث پیشگیری در حوزه بهداشت را مهمتر از درمان توصیف کرد و گفت: اگر دستگاهها به موقع وظایف خود را در حوزه های مختلف در زمینه تنظیف عمومی ، کنتترل کیفیت آب و تولید مواد غذایی و جمع آوری زباله و … به درستی انجام دهند،هیچگونه نارضایتی و خللی در بهداشت عمومی جامعه بوجود نخواهد آمد.

وی به جمع آوری کارگاهها و تولیدی های مزاحم در داخل محدوده شهر نیز اشاره کرد و گفت: برخی از کارگاهها و تولیدی ها که به لحاظ بهداشتی و سلامت ناسازگار با آسایش شهروندان و ساکنان هستند و مشکلاتی را برای آنان ایجاد میکنند باید از داخل شهرها جمع آوری کرده و به حاشیه شهرها و نواحی صنعتی منتقل کنند و در صورت عدم توجه یا بی اعتنایی به مراجع قضایی و امنیتی ارجاع داده شوند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارس آباد بازسازی و اصلاح شبکه های آب و فاضلاب را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: علل بسیاری از مشکلات کمی و کیفی آب شرب و فاضلاب شهری به فرسودگی و بلااستفاده شدن امکانات و تجهیزات زیرساختی بر می گردد و ضرورت اصلاح این شبکه ها در وضعیت فعلی محسوس است.

علایی کیفیت آب شرب بخش ها و روستاهای حومه شهرستان پارس آباد را نامطلوب خواند و گفت: تسریع در بهبود کیفیت آب شرب روستاها و بخش های حومه پارس آباد باید در دستور کار قرار گیرد و بصورت ضرب الاجل این معضل حیاتی بوسیله توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب حل و فصل شود.

وی جمع آوری و دفع اصولی زباله،همچنین حمل و نقل اصولی و بهداشتی را از وظایف ابتدایی شهرداری بر شمرد و تاکید کرد: اینگونه مسائل جزو بدیهیات جامعه هستند و نیازی به تکرار مکررات ندارند و در صورت مشاهده یا بی تفاوتی برخورد قانونی و صریح با متخلفان انجام خواهد شد.

کشتار غیر بهداشتی دام و طیور و عرضه زنده آن در کوچه ها و محلات که ناقل بیماری های واگیردار و مسری هستند؛از دیگر نکات مورد تاکید و توصیه های فرماندار پارس آباد در طول نشست امروز بود که در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شهرستان پارس آباد ترافیک ۵۰۰هزار نفری و بیش از حد انتظار مراکز درمانی، خصوصا اورژانس بیمارستان امام (ره) در هر ماه را، ناشی از ضریب نفوذ بالای پارس آباد در بین شهرستانهای همسایه دانست و اظهار داشت: وسعت بالا و ضریب نفوذ بیشتر پارس آباد در منطقه در مقایسه با دیگر شهرستانهای اطراف، از مهمترین دلایل ترافیک جمعیتی اورژانس بیمارستان امام (ره) است که امیدواریم با اتمام و راه اندازی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی، این مشکل نیز تا حدود زیادی برطرف شود.

بر پایه این گزارش ماهانه بیش از ۴۱۵ هزار نفر تنها به اورژانس و بیمارستان امام ره مراجعه می کنند که هم از لحاظ میانگین و هم از لحاظ ظرفیت غیر قابل مقایسه با دیگر مراکز درمانی در کشور و استان می باشد

 

نظر شما