شناسهٔ خبر: 29952661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

مدیران بایداعمالشان منطبق با فرهنگ نماز باشد

گروه سیاسی - رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت:مدیران دستگاه‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی نیز رفتار و اعمالشان منطبق با فرهنگ نماز باشد.

صاحب‌خبر -

مدیران باید اعمالشان منطبق بافرهنگ نماز باشد

به گزارش ایکنا از هرمزگان حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان چهارشنبه۲۱ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که یکی از نشانه‌های ظهور بقیه‌الله الاعظم (عج) است پیرامون برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی یازدهمین نور و جشنواره ملی مهدوی گفت: باید اعمال ما در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و زمینه‌ساز ظهور باشد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود با بیان اینکه مهم‌ترین نشانه خبرنگاران به‌عنوان یاوران مهدی صداقت در گفتار و نوشتار است، افزود: خبرنگار‌ان به‌عنوان مهم‌ترین رسانه دینی مهدویت می‌توانند نقش سربازی خود را نسبت به امام زمان ایفا کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فروزان نژاد تصریح کرد: از نشانه‌های مهم انتظارتقید مردم به فرائض دینی است، مخصوصاً تقید به نماز اول وقت است.
امام‌جمعه موقت بندرعباس بابیان اینکه نماز همچنان در جامعه غریب است، افزود: متأسفانه حضور مردم در مساجد باوجود دستگاه‌های متعدد فرهنگی همچنان کمرنگ و درشان جامعه اسلامی نیست.
این مقام مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف ازجمله دانشگاه‌ها و رسانه‌ها فعالیت‌هایی در امر آسیب‌شناسی حضور کمرنگ جوانان در مساجد و اقامه نماز جماعت داشته‌اند که باید برای مثمر ثمر بودن، جمع‌بندی و خروجی مناسبی داشته باشند، تا دستگاه‌های فعال در حوزه مساجد و نماز از نتایج این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.
وی بابیان اینکه وجود ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌های در جامعه از آثار غفلت از فرهنگ نماز است وبری اقامه نماز باید مساجد آباد شوند، افزود:آبادانی مسجد به دو طریق است «ظاهری» که همان ساخت مسجد و دیگری «معنوی» به معنای حضور رنگ مردم به‌ویژه نسل جوان حاصل می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی نیز رفتار و اعمالشان باید منطبق بافرهنگ نماز باشد تا افرادی که با آن‌ها در ارتباط باشند از طریق رفته سالم و نمازی آن‌ها جذب فرهنگ انسان‌ساز نماز شوند.
وی بابیان اینکه در مورد هشتمین همایش ملی غدیر پژوهی و ششمین همایش ملی نجات بخشی و آینده جهان «با عنوان نظام سیاسی اسلام» پرداخت و بیان کرد:شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به بنیاد بین‌المللی غدیر «بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه ارسال کنند.
حجت‌الاسلام فروزان نژاد افزود:موضوعات شامل برسی مدل سیاسی نظام حکومت اسلامی بر پایه خطبه غدیر، شایسته‌سالاری دینی در واقعه غدیر، برسی علل شکسته شدن پیمایش غدیر توسط مسلمانان صدر اسلام، عبرت‌های آموختنی آز نادیده گرفتن پیمان غدیر در عصر حاضر و غدیر و تجلی بیعت با امام مهدی (عج) است.
امام‌جمعه موقت هرمزگان در ادامه به برگزاری جشنواره ملی مهدوی صراط پرداخت و گفت: جشنواره ملی مهدوی صراط یکی از جشنواره‌های دینی کشور است که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی انتظار در جامعه در قالب خلق، معرفی و عرضه آثار فرهنگی ادبی؛ هنری مهدویت، توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) و بنیاد بین‌المللی غدیر به میزبانی چهار استان برگزار می‌شود
وی افزود: این چهار محور جشنواره با قید نام استان برگزارکننده آن اردبیل «شعر»، مرکزی «هنر و رسانه»، کرمانشاه «ادبیات» و چهارمحال و بختیاری «فضای مجازی» برگزار می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان ابراز کرد:این جشنواره‌ها باهدف تحرک و پویایی و نشاط و رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، ایجاد فضای هم‌افزائی، و تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت در بین افراد و تقویت مبانی فکری و فرهنگی و عقیدتی و گسترش و رشد فرهنگ مهدویت و شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تر نسبت به امام زمان (عج) و گسترش فرهنگ مهدوی برگزار می‌شود.
این مقام مسئول به معرفی کتاب «یازدهمین نور» که به برسی زندگانی نورانی امام عسکری (ع) پرداخته است و افزود:مسابقه کتاب‌خوانی حول محور این کتاب برگزار می‌شود که افراد می‌توانند به سایت www.mahdaviat.ir به این سایت مراجعه و کتاب را تهیه و در این مسابقه شرکت کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه آخرین‌مهلت ارسال آثار جشنواره ملی مهدوی صراط تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه و هشتمین همایش ملی غدیر پژوهی و ششمین همایش ملی نجات بخشی و آینده جهانی تا تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال ۹۷ است. گفت: افرادی که در این مسابقات شرکت کنند از جوایز ارزنده آن بهره‌مند می‌شوند و بین افراد شرکت‌کننده ۴۰۰ به جمکران مشرف می‌شوند.
انتهای پیام

نظر شما