شناسهٔ خبر: 29952611 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: جوهره انقلاب اسلامی مقوله فرهنگ بود و هویت آن در مقایسه با سایر انقلاب‌ها فرهنگی بودن آن است و با همین نگاه انقلاب اسلامی متولد شد و به پیروزی رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کاشان با عنوان دارالمومنین شناخته می‌شود و در این مقوله نوعی استمرار تاریخی داشته، اظهار کرد: کاشان در حوزه علم، ادبیات، مرجعیت و علوم اسلامی، فلسفه، عرفان و هنر مطرح است و این شهرستان ویژگی‌های خاص خود را دارد و ما نیز باید تلاش کنیم گذشته پرافتخار آن را به ‌آینده متصل کنیم.

وی با اشاره به مقوله کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: کتاب عصاره و مبدا تمدن سازی است و به هر میزان مسئله کتابخوانی را در جامعه افزایش دهیم به همان میزان می‌توانیم در فرهنگ پیشرفت نماییم.

صالحی با اشاره به طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتابخوانی تصریح کرد: کاشان در سال ۹۷ به اعتبار ویژگی‌هایی که در این شهر است به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد و در تلاش است به خوبی از این عنوان دفاع کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: ایجاد گذرهای فرهنگ در شهرهای مختلف کشور از جمله ایده‌هایی است که برای تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و در حال اجرا است و برای اینکه سبک زندگی مردم بیش از گذشته به سمت سبک ایرانی اسلامی برود برنامه‌های مختلفی را در دستور کار داریم که از جمله آن ها برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان اوقاف، سازمان حج و زیارت و... است.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور، اظهار امیدواری کرد بتوانیم بیش از پیش در راستای ترسیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حرکت کنیم.

آیت الله نمازی نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم گفت: فرهنگ جزو ماهیت و هویت جامعه اسلامی است و در این راستا جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه و ممتاز است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اولین هنرمند عالم را رب جلیل خواند و تصریح کرد: ادیان توحیدی بر اساس و بر محور کتاب تشکیل شده و لازم است بررسی شود کودکان و نوجوانان چه کتاب‌هایی مطالعه نمایند که کمترین آسیب به آن ها وارد شود.

خاطرنشان می‌شود، دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با حضور همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و علی غیاثی ندوشن مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل، اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی اکبر مرتضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان و میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ۲۲ آذر انجام شد.          

برچسب‌ها:

نظر شما